فرش ماشینی کاشان

آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان

فرش ماشینی کاشان

آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان

در این وبلاگ شاهد مقالاتی در خصوص آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان با کمترین هزینه و به صورت مستقیم از کارخانه خواهید بود.

  • ۰
  • ۰

گلیم فرش، فرش جدید کاشان، فرش پذیرایی جدید

گلیم و جاجیم تفاوت های زیادی را با یک دیگر دارند. این مسئله را کسانی متوجه می شوند که این محصول را لمس کرده و از نزدیک دیده باشند. گلیم و جاجیم در دسته بندی فرش های موجود در صنایع دستی طبقه بندی می شوند. در این مقاله شما را با تفاوت های اصلی بین این دو محصول زیبا آشنا کرده و امیدوارم این مقاله بتواند به شما در خرید گلیم و جاجیم کمک بسیاری را بکند.

تفاوت گلیم و جاجیم

لطافت جاجیم بیشتر از گلیم می باشد. طول این محصول به اندازه طول یک عبا بوده و جنسی بین گلیم و پارچه را دارد. در بافت جاجیم ها عرض کوتاه اما طول فرش بسیار زیاد می باشد و این قطعات را در کنار یک دیگر می دوزند و به مشتری عرضه می کنند. اما در گلیم ها از همان ابتدا سایز مشخص بوده و طبق سایز درخواستی گلیم بافته می شود.

طرح هایی که بر روی جاجیم دیده می شود توسط تار و پود فرش ایجاد می شود و این نقش و نگار ها به صورت افقی و عمودی روی فرش نقش می بندند. ولی این مسئله در بافت گلیم دیده نمی شود و گلیم ها محدودیتی در این باره ندارند.

چیزی که جاجیم را زیبا جلوه می دهد نمایش چله فرش است که دیدن آن کاملا واضح می باشد. اما در گلیم چله در بافت فرش پنهان شده و دیده نمی شود. چله های جاجیم بیشتر از گلیم می باشند اما این چله ها نسبت به گلیم ظریف تر هستند.

چله های به کار برده شده در جاجیم رنگی می باشند. که این نکته به جلوه ی جاجیم می افزاید.

جاجیم چیست؟!

جاجیم ها در دسته بندی صنایع دستی قرار می گیرند و بافت آن ها به صورت دو رو و ضخیم می باشد. تولید این هنر ارزشمند را می توانید در غرب و شمال غرب ببینید. این محصول کاربر های زیادی از جمله زیر انداز، مناسب برای روی کرسی و رختخواب و ...

لازم به ذکر اسن جاجیم در مناطق مختلف از ایران بافت می شود و نام مخصوص به خود را دارد ولی به صورت جا افتاده از این محصول به عنوان جاجیم یاد می شود. برای مثال در ایلام به جاجیم، جول می گویند. یکی از مزیت های جاجیم بدون پرز بدون آن است که این اجازه را به شما می دهد که از هر دو طرف این محصول استفاده کنید. طرح های به وجود آمده بر روی جاجیم در اثر وجود یکسان بودن تار و پود به وجود می آید.

به طور کلی عرض جاجیم بین 20 الی 50 سانتی متر می باشد. اما طول این محصول تا 8 الی 10 متر بافته می شود. و نقش و نگار ها روی فرش تکرار می شود.

از معروف ترین طرح های موجود در جاجیم ها می توان به طرح پلکانی، راه راه، کنگره ای و چهارخانه اشاره کرد. امروزه با توجه به پیشرفت در صنعت فرش ماشینی میتوان به تولید جاجیم ها با همان طرح و نقش های سنتی توسط دستگاه های بافندگی اشاره کرد. اما مونه سنتی و دستباف جاجیم ها حال و هوای صمیمی تری نسبت به نوع ماشینی آن دارد. در فروشگاه های فرش می توانید این محصول را با نام جاجیم ماشینی خریداری کنید.

گلیم چیست؟!

گلیم فرش ها بدون پرز بوده و دارای سطحی صاف می باشند. در بافت گلیم ها هرچه الیاف به کار برده شده نازک تر باشند در نهایت گلیم مرغوب تری بدست خواهد آمد. از ویژگی های گلیم می توان به انعطاف بالای آن، کیفیت و دوام مناسب و همچنین رنگ پذیری آن اشاره کرد. برای تولید گلیم های دستباف از پشم گوسفندان استفاده می شود.

گلیم سابقه ای دیرینه دارد و مورخان معتقد هستند ایرانیان اولین کسانی بودند که در گذشته به بافت گلیم روی آورده اند. امروزه به دلیل قیمت بالای گلیم دستباف می توانید گلیم فرش ماشینی را با قیمت های ارزان تری خریداری کنید.

گلیم فرش، فرش ماشینی جدید کاشان، فرش پذیرایی

فرش کاشان

فروشگاه قالی کاشان یکی از معتبر ترین فروشگاه های اینترنتی در عرضه انواع محصولات فرش ماشینی با تنوع و کیفیت های گوناگون می باشد. اگر به دکوراسیون سنتی علاقه مند هستید و به دنبال محصولاتی از جمله گلیم و گلیم جاجیم برای تکمیل دکوراسیون خود می باشید. می توانید با مراجعه به سایت قالی کاشان بهترین  طرح و نقش ها را با قیمت درب کارخانه خریداری کنید. ارسال محصولات این فروشگاه به سراسر ایران رایگان می باشد.

  • ۰۰/۰۸/۱۸
  • قالی کاشان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی