فرش ماشینی کاشان

آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان

فرش ماشینی کاشان

آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان

در این وبلاگ شاهد مقالاتی در خصوص آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان با کمترین هزینه و به صورت مستقیم از کارخانه خواهید بود.

۴ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فرش ماشینی کاشان، فرش 700 شانه، فرش زمینه دودی

در بازارهای مربوطه فرش، امروزه دلالان زیادی هستند که ازعدم آگاهی مشتریان به نفع خودشان سوءاستفاده می کنند.

اما با پیشرفت هایی که در عرصه اینترنت وگوشی های همراه وجود داشته شما می توانید در هرلحظه اطلاعات خود را بالا ببرید و آگاهیت کاملی نسبت به موضوع های مختلف داشته باشید. امروز در این مقاله می خواهم برای شما توضیح بدهم که چطور تفاوت میان فرش های ماشینی و دستبافت را تشخیص بدهید. در صورت تمایل این مقاله کاملا مطالعه کنید.

چند نکته طلایی برای تشخیص درست

1- یکی ازبهترین روش هایی که با آن می توانید به راحتی متوجه شوید فرش دستبافت است یا ماشینی این که به پشت فرش نگاه کنید. وقتی به پشت فرش نگاه می کنید رچ و به طور جزئی تر گره های داخل فرش را می بینید. فرشی که ماشینی باشد گره های خیلی منظمی دارد و هیچکدام از دیگری کوچک تر یا بزرگ تر نیستند. اما در فرش های دستبافت گره های پشت فرش ممکن است کمی ناهمسان باشند که این موضوع خیلی طبیعی است و لازم ذکر است هیچ مشکلی برای فرش ایجاد نمی کند. از جهتی که گره های فرش کمی ناهماهنگ باشند می توان فهمید که فرش پیش رو دستبافت است. با این روش ساده می توانید فرش های ماشینی و دستبافت را ازهم تشخیص بدهید.

2- راه دیگری که می توانید با توجه به آن فرش دستبافت را تشخیص بدهید ریشه فرش است. فرش های دستبافت از همان ابتدا تا انتهای قالی را یکسره می بافند. اینطور نیست که کل فرش بافته شود و در آخر کار ریشه های ان را به فرش وصل کنند. در فرش های ماشینی اگر دقت خیلی کمی هم داشته باشیم از ریشه های آن ماشینی بودنش را می توانیم تشخیص بدهیم. ریشه فرش های ماشینی با خود فرش بافته نمی شود و در انتهای کار به آن با دوخت مخصوصی وصل می کنند؛ اما ریشه فرش های دستبافت یکجا باخود فرش بافته می شود و کار جداگانه ای ندارد؛ و با همان الیافی که در بافت فرش به کار رفته ریشه های فرش را هم گره می زنند.

3- نکته سومی که باید بدانید، الگو و یا نقشه فرش است. فرش های ماشینی نقشه بسیار دقیقی دارند و ذره ای جابه جایی در آن دیده نمی شود و به طور خیلی منظم وهماهنگی با نقشه ای از قبل طراحی شده ایجاد می شوند. فرش های دستبافت به دلیل اینکه با دست بافته می شوند و هیچ دستگاهی در آن دخالت ندارد ممکن است در برخی نقاط نقشه فرش ناهماهنگی دیده شود. این ناهماهنگی بسیار طبیعی است خصوصا برای فرش هایی که بافنده ها بدون هیچ نقشه ای آن را می بافند؛ در این نوع از بافت ها ،نقشه فرش ممکن است خیلی دقیق و بی نقص نباشد.

-دیگر تفاوت های دستبافت و ماشینی

بافت فرش های ماشینی جدا از نظم و نقشه ای که دارند بسیار سریعتر از فرش های دستبافت شکل می گیرد. شاید در روزمرگی های خود از اطرافیان شنیده باشید که چند فرش در سایز های مختلفی برای بافت سفارش داده اند و این فرش ها تا حداکثریک هفته بعد به دست مشتری می رسد. همه این سرعت ها به دلیل داشتن  دستگاه های عظیم و پر سرعت بافندگی فرش است. درمقابل با تفاوت زمان بسیار زیاد فرش های دستبافت زمان زیادی برای بافتشان صرف می شود. یک فرش 12 متری حداقل بیشتر از یکسال زمان می خواهد تا کامل شود. همین موضوع قیمت بسیار بالای فرش های دستبافت را مشخص می کند. علاوه بر قیمتی که فرش های دستبافت دارند ارزش آن ها نیز بسیار زیاد است.

در واقع اگر بخواهید تفاوت های فرش ماشینی و دستبافت را جزء به جزء بشناسید می توانید ما را دنبال کنید و با مقاله هایی که در آینده در اختیار شما قرار می دهیم ریز تفاوت ها را بشناسید. قالی کاشان همواره بهترین شرایط را برای مشتریان و مراجعه کنندگان به سایت را فراهم اورده است.

فرش 1000 شانه، فرش زمینه زغالی، فرش جدید کاشان

فرش کاشان

برای خرید یک فرش بایکیفیت ما به شما مشتریان گرامی فروشگاه اینترنتی قالی کاشان را پیشنهاد می کنیم. در این مجموعه تمام فرش های ماشینی به روز کاشان عرضه شده است. و همچنین قیمت محصولات بر اساس قیمت درب کارخانه محاسبه می گردد. توجه داشته باشید در مجموعه قالی کاشان ارسال فرش ماشینی به تمام نقاط ایران به صورت رایگان می باشد.

  • قالی کاشان
  • ۰
  • ۰

گلیم فرش، فرش جدید کاشان، فرش پذیرایی جدید

گلیم و جاجیم تفاوت های زیادی را با یک دیگر دارند. این مسئله را کسانی متوجه می شوند که این محصول را لمس کرده و از نزدیک دیده باشند. گلیم و جاجیم در دسته بندی فرش های موجود در صنایع دستی طبقه بندی می شوند. در این مقاله شما را با تفاوت های اصلی بین این دو محصول زیبا آشنا کرده و امیدوارم این مقاله بتواند به شما در خرید گلیم و جاجیم کمک بسیاری را بکند.

تفاوت گلیم و جاجیم

لطافت جاجیم بیشتر از گلیم می باشد. طول این محصول به اندازه طول یک عبا بوده و جنسی بین گلیم و پارچه را دارد. در بافت جاجیم ها عرض کوتاه اما طول فرش بسیار زیاد می باشد و این قطعات را در کنار یک دیگر می دوزند و به مشتری عرضه می کنند. اما در گلیم ها از همان ابتدا سایز مشخص بوده و طبق سایز درخواستی گلیم بافته می شود.

طرح هایی که بر روی جاجیم دیده می شود توسط تار و پود فرش ایجاد می شود و این نقش و نگار ها به صورت افقی و عمودی روی فرش نقش می بندند. ولی این مسئله در بافت گلیم دیده نمی شود و گلیم ها محدودیتی در این باره ندارند.

چیزی که جاجیم را زیبا جلوه می دهد نمایش چله فرش است که دیدن آن کاملا واضح می باشد. اما در گلیم چله در بافت فرش پنهان شده و دیده نمی شود. چله های جاجیم بیشتر از گلیم می باشند اما این چله ها نسبت به گلیم ظریف تر هستند.

چله های به کار برده شده در جاجیم رنگی می باشند. که این نکته به جلوه ی جاجیم می افزاید.

جاجیم چیست؟!

جاجیم ها در دسته بندی صنایع دستی قرار می گیرند و بافت آن ها به صورت دو رو و ضخیم می باشد. تولید این هنر ارزشمند را می توانید در غرب و شمال غرب ببینید. این محصول کاربر های زیادی از جمله زیر انداز، مناسب برای روی کرسی و رختخواب و ...

لازم به ذکر اسن جاجیم در مناطق مختلف از ایران بافت می شود و نام مخصوص به خود را دارد ولی به صورت جا افتاده از این محصول به عنوان جاجیم یاد می شود. برای مثال در ایلام به جاجیم، جول می گویند. یکی از مزیت های جاجیم بدون پرز بدون آن است که این اجازه را به شما می دهد که از هر دو طرف این محصول استفاده کنید. طرح های به وجود آمده بر روی جاجیم در اثر وجود یکسان بودن تار و پود به وجود می آید.

به طور کلی عرض جاجیم بین 20 الی 50 سانتی متر می باشد. اما طول این محصول تا 8 الی 10 متر بافته می شود. و نقش و نگار ها روی فرش تکرار می شود.

از معروف ترین طرح های موجود در جاجیم ها می توان به طرح پلکانی، راه راه، کنگره ای و چهارخانه اشاره کرد. امروزه با توجه به پیشرفت در صنعت فرش ماشینی میتوان به تولید جاجیم ها با همان طرح و نقش های سنتی توسط دستگاه های بافندگی اشاره کرد. اما مونه سنتی و دستباف جاجیم ها حال و هوای صمیمی تری نسبت به نوع ماشینی آن دارد. در فروشگاه های فرش می توانید این محصول را با نام جاجیم ماشینی خریداری کنید.

گلیم چیست؟!

گلیم فرش ها بدون پرز بوده و دارای سطحی صاف می باشند. در بافت گلیم ها هرچه الیاف به کار برده شده نازک تر باشند در نهایت گلیم مرغوب تری بدست خواهد آمد. از ویژگی های گلیم می توان به انعطاف بالای آن، کیفیت و دوام مناسب و همچنین رنگ پذیری آن اشاره کرد. برای تولید گلیم های دستباف از پشم گوسفندان استفاده می شود.

گلیم سابقه ای دیرینه دارد و مورخان معتقد هستند ایرانیان اولین کسانی بودند که در گذشته به بافت گلیم روی آورده اند. امروزه به دلیل قیمت بالای گلیم دستباف می توانید گلیم فرش ماشینی را با قیمت های ارزان تری خریداری کنید.

گلیم فرش، فرش ماشینی جدید کاشان، فرش پذیرایی

فرش کاشان

فروشگاه قالی کاشان یکی از معتبر ترین فروشگاه های اینترنتی در عرضه انواع محصولات فرش ماشینی با تنوع و کیفیت های گوناگون می باشد. اگر به دکوراسیون سنتی علاقه مند هستید و به دنبال محصولاتی از جمله گلیم و گلیم جاجیم برای تکمیل دکوراسیون خود می باشید. می توانید با مراجعه به سایت قالی کاشان بهترین  طرح و نقش ها را با قیمت درب کارخانه خریداری کنید. ارسال محصولات این فروشگاه به سراسر ایران رایگان می باشد.

  • قالی کاشان
  • ۰
  • ۰

فرش کاشان،فرش جدید کاشان، فرش مدل فرش جدید کاشان،طرح فرش جدید

همان طور که می دانید امروزه محصولات فراوانی در بازار وجود دارد که اصل و فرع دارد. به صورت کلی محصول اصل با قیمت بالا تری به مشتریان گرامی عرضه می گردد. اما محصول کپی از لحاظ ظاهر بسیار به محصول اصلی شباهت داشته اما از نظر کارکرد کیفیت پایینی را دارد. این تشابه در ظاهر به گونه ای زیاد است که افراد نمی توانند اصل کپی بودن آن را به راحتی تشخیص دهند. فرش ماشینی نیز یکی از محصولاتی می باشد که باید در هنگام خرید به ویژگی های آن توجه زیادی کنید. چرا که هر چه فرش شما کیفیت بالا تری را داشته باشد طول عمر آن بیش تر خواهد بود. در ادامه این مقاله در مورد مواردی که بتعث تشخیص فرش اصل و تقلبی می گردد با شما صحبت کرده و توضیحات لازم را به صورت آسان و مفید در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

تشخیص فرش ماشینی با کیفیت

یکی از راه هایی که شما می توانید به اصل بودن فرش اطمینان پیدا کنید خرید از یک برند معتبر و شناخته شدهمی باشد. زیرا کیفیت فرش ماشینی در برند های معتبر یک فاکتور محسوب می شود. تا به خریداران خود اطمینان بدهد تا خرید بعدی خود را مجدد از این برند داشته باشند. و همچنین محصول درجه یک خود را به سایر افراد نیز معرفی کنند. در حال حاضر کاشان یکی از بزرگ ترین صنعت تولید فرش ماشینی را داراست. که شرکت های فرش ماشینی نام آشنایی در کاشان وجود داشته و شما می توانید خرید خود را از طریق این کارخانه ها انجام دهید. در شرکت های معتبر فرش دارای ضمانت نامه کیفیت نیز می باشد.

مورد دوم میزان شانه و تراکم در فرش می باشد. که در هر فرش به صورت متفاوت می باشد. توجه داشته باشید که در بافت فرش ماشینی دستگاه های بافت آن گوناگون بوده و در ماشین آلات بافت فرش ماشینی عرض دستگاه ثابت بوده و طول ان قابل تغییر می باشد. به تعداد گره ها در یک متر عرض فرش شانه و به تعداد گره ها در یک متر طول فرش تراکم گفته می شود. به طور مثال اگر به شمارش گره های فرش بپردازید در یک متر عرض فرش 700 شانه، 700 گره نیز وجود دارد.

لازم به ذکر است تراکم استاندارد در فرش 700 شانه 2550، در فرش 1000 شانه تراکم 3000، در فرش 1200 شانه تراکم 3600 و در نهایت تراکم استاندارد در فرش 1500 شانه 4500 می باشد.

و در نهایت یکی از مهم ترین ویژگی ها در فرش ماشینی الیاف به کار رفته در آن می باشد. اگر به نمایشگاه های فرش ماشینی در جهت خرید فرش ماشینی مراجعه کنید، فرش ماشینی با الیاف اکریلیک را به شما معرفی خواهد کرد. زیرا در حال حاضر الیاف اکریلیک یکی از بهترین الیاف مصنوعی در تولید فرش به شمار می آید. الیاف پلی استر بیش تر در فرش هایی مورد استفاده قرار می گیرد که پاخور زیادی نداشته باشد. مانند فرش فانتزی و مدرن مناسب برای اتاق خواب.

فرش کاشان،فرش جدید کاشان،فرش باکیفیت،فرش پذیرایی،فرش کرم

فرش کاشان

برای خرید فرش درجه یک و باکیفیت پیشنهاد می شود در قدم اول به فروشگاه اینترنتی قالی کاشان مراجعه کنید. در قالی کاشان قیمت فرش های ماشینی بسیار مناسب تر از فروشگاه های موجود در سطح شهر می باشد. در قالی کاشان ارسال فرش به صورت رایگان بوده و فرش های ماشینی دارای ضمانت 10 ساله می باشد.

  • قالی کاشان
  • ۰
  • ۰

فرش طرح افشان

فرش طرح افشان،طرح فرش،فرش جدید کاشان،فرش کلاسیک


آیا به دنبال فرش ماشینی دستباف گونه می باشید؟

پیشنهاد ما به شما فرش های 1600 شانه با تراکم 4800 می باشد. اگر به دنیای بی کران فرش های دستباف و ماشینی علاقه داشته باشید می دانید که این محصولات طرح های متنوعی را دارند. یکی از طرح های بسیار اصیل فرش طرح افشان می باشد. طرح های افشان دارای شکوه و زیبایی منحصر به فردی می باشند. این فرش اصالت را به دکوراسیون منزل شما هدیه خواهد داد. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های فرش 1600 شانه به شما پیشنهاد می کم با من در ادامه این مقاله همراه باشید.

فرش 1600 شانه طرح افشان

همان گونه که در عکس این فرش زیبا ملاحظه می کنید. فرش های 1600 شانه نزدیک ترین تشابه را به فرش های دستباف دارند. در این محصول تراکم فرش نسبت به سایر فرش های ماشینی بسیار بالا می باشد. به همین دلیل ریز بافت بوده و در اصطلاح صنعت فرش ماشینی به این محصولات دستباف گونه یا دستباف نما می گویند

این فرش به دلیل نازکی مورد پسند تمام افراد نمی باشد. زیرا افراد زیادی علاقه دارند با نشستن بر روی فرش یک حس آرامش و لطافت به وجودشان القا شود. اما فرش های 1600 شانه بیشتر جنبه تزئینی داشته و برای فضا های بسیار مجلل در نظر گرفته می شود. این محصولات از الیاف صد در صد اکریلیک بوده و کمی از قیمت بالای آن مربوط به نوع نخ مرغوبش می باشد. الیاف اکریلیک پرزدهی نداشته و ضد حساسیت می باشند. این الیاف در برابر رفت و آمد مقاومت بالایی را داشته و در برابر تابش نور خورشید و حرارت و همچنین شستشو زیبایی و درخشندگی خود را حفظ می کنند

توجه داشته باشید شما می توانید از طرح های افشان در تمام دکوراسیون های مدرن و کلاسیک استفاده کنید. و هیچ محدودیتی مانع از انتخاب شما نخواهد شد. این فرش در دکوراسیون های شلوغ یا کلاسیک جلوه ی بیشتری را خواهد داشت. همچنین فرش کرم رنگ یکی از زمینه های پرفروش فرش ماشینی می باشد. برای خانه هایی با متراژ بزرگ بهترین انتخاب فرش های زمینه تیره مانند سرمه ای می باشد. توجه داشته باشید که امروزه پر طرفدار ترین رنگ بندی فرش های ماشینی کرم، سرمه ای، فیلی و نسکافه ای است. رنگ هایی مانند روناسی یا آبی بیشتر به صورت جفتی برای مشتریان عزیز بافته می شود. اما در فرش هایی با شانه و تراکم بالا مانند فرش 1500 شانه یا 1600 شانه این محدودیت را نخواهید دید.

فرش های 1600 شانه در تمام ابعاد فرش 12 متری، 9 متری و 6 متری بافته شده و به بازار عرضه می شوند. همچنین سایز های کناره و قالیچه به راحتی توسط شرکت های تولید کننده قابل بافت می باشد. اگر مایل به خرید فرشی با ابعاد غیر استاندارد می باشید متراژ خود را به شرکت فرش مورد پسندتان تحویل داده و پس از مدت زمان کوتاهی فرش خود را تحویل بگیرید. لازم به ذکر است فرش های 1600 شانه تنها توسط یکی از شرکت های فرش ماشینی در کاشان و در تمام ایران در حال بافت می باشد.

فرش طرح افشان،فرش جدید کاشان،فرش پذیرایی،طرح فرش

خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

برای خرید فرش ماشینی با شانه و تراکم مورد نظرتان در ابتدا به سایت قالی کاشان مراجعه کنید. در این سایت تمام محصولات فرش ماشینی با قیمت درب کارخانه برای مشتریان گرامی عرضه شده است. همچنین به منظور کاهش هزینه برای خریداران عزیز ارسال محصولات قالی کاشان به تمام ایران به صورت رایگان می باشد. با خرید از مجموعه اینترنتی قالی کاشان کیفیت را به دکوراسیون خود هدیه دهید.

  • قالی کاشان