فرش ماشینی کاشان

آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان

فرش ماشینی کاشان

آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان

در این وبلاگ شاهد مقالاتی در خصوص آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان با کمترین هزینه و به صورت مستقیم از کارخانه خواهید بود.

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

                                           فرش کاشان قالی کاشان خرید فرش ماشینی مدرن و فانتزی جدید کاشان

امروزه تغییرات زیادی در سبک زندگی به وجود آمده است و نی توان گفت سبک زندگی رو به مدرن شدن است . این تغییر در تمامی زمینه ها رخ داده است . در فرش های ماشینی نیز شاهد تغییراتی در طرح و نقش و ظاهر فرش بوده ایم . فرش های ماشینی برای استفاده در سبک زندگی مدرن تغییراتی یافته و به انواع مختلفی تقسیم شده اند . از جمله فرش های مدرن ماشینی می توان فرش های شگی ، شنل ، وینتیج ، فریز و عروسکی را نام برد .

فرش های مدرن ماشینی دارای خصوصیاتی هستند که برای استفاده در دکوراسیون های مدرن طراحی شده است . این فرش ها بر خلاف فرش های کلاسیک و سنتی نقوش بسیار ساده ای داشته و معمولا با چند رنگ ساده همراه می شوند . فرش های فانتزی و مدرن در مقایسه با فرش های کلاسیک قیمت ارزان تری نیز دارند . در ادامه این متن به بررسی ویژگی های انواع فرش های مدرن و فانتزی خواهیم پرداخت .

برای خرید فرش ارزان قیمت و با کیفیت پیشنهاد می کنیم به فروشگاه اینترنتی مجموعه قالی کاشان مراجعه فرمایید .

معرفی فرش ماشینی مدرن

فرش‌های ماشینی کاشان از لحاظ طرح و نقش به دو گروه کلی فرش فرش کلاسیک یا مدرن قابل دسته بندی می باشند . فرش‌های ماشینی سنتی طرح هایی هستند که از گذشته توسط استادان طراحی شده و در قالی های دستباف به شدت استفاده شده اند . طرح‌های سنتی بسیار باشکوه هستند و یکی از لوازم اساسی در خانه هر ایرانی محسوب می‌شود . مهم‌ترین طراحی‌های سنتی ، طرح‌های اسلیمی با داشتن شاخه و برگ ها و گل های در هم تنیده ، نقوش خشتی یا قابی ، طرح های افشان و ترنج دار و طرح های واگیره ای هستند .

اما گروه دیگر که فرش‌های مدرن نام دارند در سال های اخیر به آرامی وارد بازار فرش های ماشینی شده و با استقبال بالایی نیز مواجه شده اند . فرش های مدرن با نام های مختلف و طرح های متفاوت در بازار عرضه می شود که با توجه به نوع بافت آنها خواص و ویژگی های متفاوتی دارند. در مجموعه ی فرش های مدرن ، فرش های شگی، شنل ، وینتیج یا کهنه نما، فریز و فرش های عروسکی یا کودک وجود دارد. تمام این فرش های مدرن ویژگی های مشترکی دارند که برای استفاده در دکوراسیون های مدرن و امروز طراحی شده است .

انواع فرش ماشینی مدرن

ابتدا بهتر است یک آشنایی کلی با انواع فرش های مدرن داشته باشیم . اشاره شد که معروف‌ترین نوع فرش های مدرن فرش‌های شگی ، فرش‌های فریز ، فرش‌های شگی یا پرز بلند ، فرش‌های عروسکی ، فرش های وینتیج یا کهنه نما و فرش مدرن ترک هستند . در این قسمت بیشتر با فرش های فانتزی و مدرن ماشینی کاشان آشنا می شویم .

فرش شگی

فرش شگی یکی از پر فروش ترین فرش های مدرن است که به فرش های پرزبلند نیز معروف است. این فرش بسیار نرم بوده و نشست و برخاست روی این فرش بسیار لذت بخش و آرامش بخش است. در راهرو ها و اتاق خواب ها استفاده از فرش های شگی مرسوم شده است. زیرا جلوه ای بی نظیر به فضا می بخشد. 

فرش های شگی فرش هایی با نخ خاب بریده شده هستند که دارای پرز بلند و بافتی نرم هستند و برای فضا های کم رفت و آمد مثل زیر میز ،جلوی تلویزیون و مقابل شومینه بسیار مناسب هستند . فرش شگی به خاطر جذب گرد و غبار برای اتاق کودک یا مکان‌های پر رفت و آمد مناسب نمی باشند .

 

فرش فریز فانتزی

به دلیل تراکم فرش و دوام و کیفیت بالا مناسب برای مکان‌های پر رفت و آمد خواهد بود . یکی از مشکلات الیاف خاب فرشها کوبیده شدن با وسایل سنگین است ، فرش فریز شباهت زیادی به گلیم فرش دارد در برابر کوبیدگی مقاوم و بدون پرز نیزمی‌باشد.این فرش ها قابلیت شست و شوی بالایی دارند.

فرش شنل

این دسته از فرش های مدرن یا فانتزی پرز کوتاهی داشته و از نوع فرش های نقش برجسته است. اگر فرش های فانتزی را مشاهده کنید متوجه می شوید که بخشی از آن ، برجسته تر از بخش های دیگر آن است. این نوع فرش در واقع فرش شنل است و نرمی مطلوبی داشته و در صورتی که کثیف شد به راحتی شسته می شود.

جنس فرش شنل
در مورد جنس فرش شنل باید بدانیم که الیاف نخ خاب در فرش شنل مانند بسیاری از فرشها از جنس پلی‌استر ، پشم ، پلی‌پروپلین ، اکریلیک و جنس هیت ست شده تمام این الیاف می تواند باشد . آکریلیک خصوصا از نوع هیت ست شده به علت ویژگیهای خاصی که دارد از پرطرف‌دارترین‌ الیاف است . مزیت آن نسبت به سایر نخ‌ها و الیاف ها لطافت و ظرافت بیشتر ، قابلیت ارتجاعی و مقاومت در برابر ضربه ، مقاومت در برابر حرارت و شستشو می باشد .

فرش وینتیج یا کهنه نما

به طور کلی اصطلاح وینتیج به وسایل و عناصری گفته می شود که به نوعی عتیقه محسوب شده و از قدمت بسیار بالایی برخوردار باشند. از همین روی به فرش هایی که ظاهری کهنه داشته و شبیه به فرش های بسیار قدیمی باشند فرش وینتیج یا کهنه نما گفته می شود. در زمینه فرش، هرچقدر که یک فرش قدمت بیش تری داشته و به اصطلاح پاخور زیادی داشته باشد از ارزش و قیمت بسیار بالایی برخوردار است. اما از آن جایی که فرشی با چنین ویژگی ها قیمت بسیار بالایی خواهد داشت، امروزه فرش های نو را به فرش های قدیمی تبدیل می کنند.

در واقع فرش وینتیج همان فرش دستبافتی است که رنگ تازه و اصلی و همینطور تاروپودهای خود را از دست داده و ظاهری قدیمی و سنگ شور پیدا کرده است. بدین ترتیب یک فرش مدرن می تواند به یک فرش کهنه تبدیل شود.

فرش اتاق کودک

برای انتخاب فرش کودک باید بدانید که کف اتاق نقش بسیار موثری در چگونه به نظر رسیدن اتاق دارد. رنگ فرش با توجه به جنسیت کودک انتخاب می شود و بر اساس رنگ پرده و تخت خواب و کمد انتخاب می شود. و عروسک ها نیز در همخوانی و تکمیل فضا انتخاب می شود. بهتر است که فضا را از رنگ های روشن با رعایت تم رنگی انتخاب کنید، تا فضایی شاد و پر انرژی را برای بچه هایتان به ارمغان آورید.

جنس فرش کودک از جمله مهم ترین مواردی است که هنگام انتخاب باید به آن دقت شود. فرش کودک باید نرم و قابل شست و شو باشد. پوست بچه ها حساس است و نباید با فرش های زبر و خشن آنها را اذیت کرد. هم چنین فرش کودک نباید پرز بدهد ، زیرا ریه بچه ها حساس است و نخ های فرش نباید، پرز بدهد و باعث مریضی بچه ها شود. و سبب آلرژی گردد.

خرید فرش مدرن ماشینی 

برای خرید اینترنتی انواع فرش های مدرن ماشینی بهترین گزینه سایت قالی کاشان است . در این فروشگاه انواع فرش های مدرن و کلاسیک با شانه های مختلف مانند فرش 500 شانه ، فرش 700 شانه ، فرش 1000 شانه و ... با سایز های مختلفی مانند فرش 9 متری و فرش 6 متری قابل سفارش و خرید است . قیمت تمامی فرش های قالی کاشان به دلیل فروش مستقیم از کارخانه بسیار کاهش یافته است . از این رو برای خرید فرش ارزان و با بهترین کیفیت بهترین گزینه قالی کاشان است .

  • قالی کاشان
  • ۰
  • ۰

                                                             فرش کاشان قالی کاشان مقایسه گلیم و فرش

مقایسه فرش ماشینی فانتزی و گلیم فرش

این مقاله بیشتر برای آن‌هایی مناسب است که می‌خواهند برای منزل‌شان فرش یا گلیم بخرند، اما شک دارند که کدام یک برایشان مناسب‌تر است! خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند که با دانستن تفاوت های فرش با گلیم، خرید آگاهانه و آسان‌تری داشته باشید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

تفاوت فرش با گلیم چیست؟

کارشناسان معتقدند که با تعریف فرش و گلیم است که می‌توان به تفاوت میان آن‌ها پی برد. آن‌ها می‌گویندکه در تعریف فرش یا گلیم ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که هر بافته‌ای، هر پارچه‌ای و به طور کلی هر داربافتی یک تار دارد و یک پود. این مسئله در مورد فرش و گلیم نیز صادق است. اما فرش در اینجا یک تفاوت اساسی با گلیم دارد که آن هم پرز فرش است. این در واقع اولین و مهم‌ترین تفاوت فرش با گلیم است.

استحکام فرش فانتزی و گلیم فرش

همانطور که در ابتدای متن در قسمت مقدمه اشاره کردیم، انسان ها توانستند با بر هم تنیدن تار و پود با استفاده از نخ های ضخیم، اولین گلیم فرش ها را ابداع کنند. گلیم فرش های ماشینی بر خلاف فرش های فانتزی پرز ندارد و به همین دلیل از نظر وزنی، سبک تر خواهد بود.

به علت عدم استفاده از نخ خاب یا پرز در گلیم ها، قطعا باید استحکام آنها نسبت به فرش های فانتزی کمتر باشد. فرش های فانتزی به این علت که با تعداد شانه و تراکم پایین بافته می شوند و همچنین در آنها از نخ خاب مستحکم استفاده شده است، دارای استحکام و دوام بیشتری نسبت به گلیم فرش خواهد بود.

گلیم فرش ها نسبت به فرش های فانتزی دارای ضخامت کمتری هم هستند و به همین خاطر اگر در معرض عوامل محیطی قرار گیرند، ممکن است با مشکلات بیشتری نسبت به فرش فانتزی روبرو شوند.

 

مقایسه جنس نخ فرش فانتزی و گلیم فرش

نمی توان دقیق گفت که جنس نخ فرش مذکور آیا با هم تفاوت دارند یا نه، چرا که کارخانه های تولید کننده در این زمینه بسیار متفاوت عمل می کنند.

اما به طور کلی اکثرا در کارخانه های فرش ماشینی برای تولید انواع گلیم فرش از نخ های ساده استفاده می شود. نخ های بی سی اف، نخ هایی هستند که برای تولید گلیم فرش ها مورد استفاده قرار می گیرند و تقریبا مناسب این فرش ها است.

نخ های بی سی اف، نخ هایی هستند که در قدیم در صنعت فرش ماشینی بسیار پر استفاده بودند، اما به مرور زمان با آمدن نخ های جدید تر و مستحکم تر، به درجه سه و چهار نخ ها دست پیدا کردند.

اما در انواع فرش ماشینی فانتزی به این علت که نخ خاب وجود دارد، باید نخ های استفاده شده از کیفیت بالاتری برخوردار باشند به همین دلیل از نخ هایی مثل پلی استر و پلی پروپیلن استفاده می شود. این نخ ها علاوه بر استحکام خوبی که دارند، ضد حساسیت هم هستند.

 

بافت فرش الیاف بیشتری میخواد!

نیاز به مواد اولیه بیشتر را می‌توان به عنوان آخرین تفاوت فرش با گلیم عنوان کرد. مثلا اگر برای بافت یک متر مربع فرش چیزی حدود 8 کیلوگرم پشم مصرف شود، این عدد برای گلیم به 1 کیلو و 200 گرم می‌رسد! به بیان دیگر بافت فرش به مواد اولیه بیشتری نسبت به گلیم نیاز دارد.

  • قالی کاشان
  • ۰
  • ۰

                                فرش کاشان قالی کاشان فرش کلاسیک سنتی ایران

 

 

فرش کلاسیک چیست؟

منظور از واژه فرش کلاسیک محصولاتی با طرح ها و نگاره هایی سنتی و قدیمی‌تر هستند که ویژگی این طرح و نقشه ها سنتی بودن آن ها و در عین حال داشتن رنگ‌هایی ملایم و آرامش بخش بوده که برای دکوراسیون های رسمی ، شیک و کلاسیک بکار گرفته میشوند . 

ظهور فرش سنتی یا کلاسیک ، در کاشان بوده است و در گذشته طرح قالی های کلاسیک به چند مورد محدود می شد ولی به علت تقاضای بسیار از فرش سنتی کاشان ، تولید کنندگان روز به روز بر تنوع طرح ها می افزودند تا اینکه توانستند متناسب با هر محیطی طرحی را ارائه دهند . فرش سنتی فضا را بسیار سنگین ، گرم و لوکس نشان می دهند .

همانطور که عنوان شد فرش کلاسیک به طرح و نقشه اشاره دارد از همین رو انواع فرش ها کلاسیک با انواع و اقسام ویژگی های کیفی مانند شانه ها و تراکم ،جنس الیاف ،قیمت و ابعاد و … در بازار موجود است .برای انتخاب فرش کلاسیک لازم است محیط را طوری طراحی کرد که با این نوع طرح سنتی هارمونی داشته باشد .فرش کلاسیک از آن دسته فرش های پر طرفداری هستند که تقریبا هیچ گاه قدیمی نمی شوند و در هر دکوراسیونی می توان آن ها را جا داد .

این فرش ها غالبا از طراحی یکسانی برخوردارند و با وجود تنوع بیشمار ویژگی هایی در میان همه آن ها یکسان است ،آن ها اکثرا نقشه هایی شلوغ با ریزه کاری بسیار دارند و در تمام آن ها در سراسر فرش پراکنده شده اند .

 

فرش های کلاسیک ماشینی 

فرش کلاسیک ماشینی با تراکم و تعداد شانه ‌مختلفی مانند ۵۰۰، ۷۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰شانه بافته می‌ شود. مهم ترین تفاوت در فرش‌ های کلاسیک ماشینی، شانه و تراکم در آن ‌ها است. پس با زیاد شدن شانه، تراکم فرش نیز بیشتر می شود، گره ها به هم نزدیک تر می شوند، بنابراین فرش ظریف تر شده، بافت آن ریزتر و نقش آن واضح تر می شود.

فرش های ظریف هزینه بالایی دارند و از لحاظ قیمت، متوسط رو به بالا هستند. همچنین این فرش ها ضخامت کمتری هم دارند و به همین دلیل بهتر است وسایل سنگین مستقیم روی آن ‌ها قرار نگیرند.

 

خرید فرش های کلاسیک ماشینی با کیفیت

مبادلات اینترنتی و خرید و فروش های آنلاین از جمله راه های ارتباطی است که زندگی را بسیار راحت کرده ، شما میتوانید با مراجعه به وب سایت شرکت های معتبر و نامی از طرح ها کلاسیک هر برند دیدن نموده ، از قیمت ها ، کیفیت و سایر ویژگی های محصولات آشنا شوید و در نهایت انتخابی معقول و رضایت بخش داشته باشد . مبادلات آنلاین مزایای فراوانی از جمله خرید به قیمت ارزان تر از فروشگاه ها ، دریافت ضمانت نامه های معتبر از تولید کننده ، قابل اطمینان بودن و .... دارند که برای خریداران قابل تامل است . 

برای خرید مستقیم فرش ماشینی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت فروشگاه های معتبری چون قالی کاشان و بانک جامع اطلاعات فرش ایران را پیشنهاد می کنیم .

  • قالی کاشان