فرش ماشینی کاشان

آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان

فرش ماشینی کاشان

آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان

در این وبلاگ شاهد مقالاتی در خصوص آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان با کمترین هزینه و به صورت مستقیم از کارخانه خواهید بود.

۵ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خرید مستقیم فرش 1500 شانه مستقیم از کارخانه کاشان

 

امروزه فرش 1500 شانه از جدید ترین تولیدات فرش ماشینی در کاشان می باشد. این فرش زیبا تشابه بالایی به فرش دستباف داشته به همین دلیل تولیدکنندگان فرش ماشینی نام فرش دستباف گونه را بر روی آن نام گذاری کرده اند. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کند فرش طرح جواهر 1500 شانه به زیبایی و درخشنگی نام خود بوده و باعث تغییر در سبک دکوراسیون شما خواهد شد. ترنج این فرش دارای طراحی متفاوتی می باشد و اطراف متن فرش از طرح های خشتی پوشیده شده است. درون طرح های خشتی وجود گل های ریز بوده که به زیبایی هر چه بیشتر طرح جواهر کمک بسیاری را می کند. در ادامه در مورد ویژگی های این طرح زیبا بیشتر آشنا خواهیم شد. با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

طرح جواهر 1500 شانه کاشان

یکی دیگر از ویژگی های طرح جواهر زمینه گل برجسته این طرح می باشد. لازم به ذکر است به دلیل افزایش شانه و تارکم بالا که دو ویژگی مهم در فرش ماشینی محسوب می شوند، این فرش در مقایسه با دیگر فرش های ماشینی بسیار نازک تر می باشد. وجود فرو رفتگی هایی که به منظور گل برجسته شدن بر روی فرش انجام شده باعث شده تا زمینه فرش 1500 شانه کمی نازک تر از حد معمول گردد. به همین دلیل با نگهداری صحیح و به جا شما می توانید از فرش های 1500 شانه در مدت زمان زیادی استفاده کرده و از فرش خود نهایت رضایت را داشته باشید. در این فرش از الیاف صد در صد اکریلیک استفاده شده است. 

الیاف اکریلیک یکی از مرغوب ترین الیاف موجود در تولید فرش ماشینی می باشد. که قیمت آن نیز نسبت به سایر الیاف کمی گران تر است. در فرش های 1500 شانه به دلیل گران بها بودن فرش از الیاف اکریلیک استفاده می شود. این الیاف شامل ویژگی های بسیاری می باشد از جمله در تماس با فرش دچار حساسیت نخواهید شد. عدم پرزدهی فرش. مقاومت در برابر رفت و آمد، البته به دلیل نازک بودن فرش و جنبه تزئینی آن بهتر است در مکان های کم رفت و آمد و مجلل از آن استفاده شود. و در نهایت به مقاومت در برابر شستشو و تابش نور خورشید اشاره داشت. 

این فرش زیبا با توجه به طراحی منحصر به فردش در تمام ابعاد فرش 6 متری، فرش 9 متری و فرش 12 متری و تمامی ابعاد قالیچه، پادری و کناره بافته می شود. برای خرید فرش 1500 شانه طرح جواهر با ابعاد غیر استاندارد نیز شرکت مربوطه قادر به بافت ابعاد شما در مدت زمان کوتاهی خواهد بود.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

به دلیل قیمت بالای فرش های ماشینی افراد به دنبال فرش با کیفیت با طول عمر بالا می باشند. به همین دلیل ما به شما فروشگاه اینترنتی قالی کاشان را پیشنهاد می دهیم. در این فروشگاه قیمت تمام محصولات فرش ماشینی با طرح و رنگ متفاوت به قیمت درب کارخانه برای مشتریان گرامی عرضه می گردد. همچنین به منظور رفاه هر چه بیشتر ارسال محصولات به سراسر ایران به صورت رایگان خواهد بود. با خرید از مجموعه اینترنتی قالی کاشان زیبایی را به دکوراسیون منزل خود هدیه دهید.

  • قالی کاشان
  • ۰
  • ۰

خرید مستقیم فرش 1500 شانه از کارخانه قالی کاشان

یکی از فرش های زیبا، به روز و جذاب در فرش های ماشینی 1500 شانه طرح گوناش می باشد. در این طرح زیبا ما شاهد نقش و نگار خاصی در فرش می باشیم. در حدود 40 الی 50 سال پیش که اولین دستگاه های تولید فرش ماشینی به ایران وارد شد. تولید کنندگان فعالیت خود را در این زمینه آغاز کردند. و همان طور که مشاهده می کنید پیشرفت چشمگیری را در این کار داشتند. یکی از محصولاتی که سال های اخیر به صنعت فرش ماشینی افزوده شده است، فرش 1500 شانه می باشد. با ما در ادامه این مطلب همراه بوده تا شما را با طرح متفاوت گوناش بیشتر آشنا کنیم.

طرح گوناش

فرش 1500 شانه طرح گوناش با زمینه بژ و گل برجسته برای افراد خاص پسند طراحی شده و در حال تولید می باشد. این محصول با تراکم 4500 واقعی از لحاظ زیبایی حرفی را برای گفتن باقی نگذاشته است. همان طور که در عکس مربوطه مشاهده می کنید در مرکز فرش از ترنجی بزرگ استفاده شده که با طرح های اسلیمی و ختایی تزئین شده است. ترنج به اشکالی گفته می شود که در مرکز فرش استفاده می شوند. همچنین در چهار گوشه داخلی فرش از مثل های قوس داری به نام لچک که با گل و بوته هایی زیبا می باشد، استفاده شده است.

زمینه رنگ بژ و رنگ های طلایی موجود در متن فرش جذابیت آن را چندین برابر کرده است. در حالت کلی این محصول در دسته فرش های کلاسیک قرار می گیرد اما به دکوراسیون خانه شما جلوه ای مدرن را خواهد بخشید. طرح گوناش در تمام ابعاد استاندارد 12 متری، فرش 9 متری و فرش 6 متری بافته می شود. چرا که محبوبیت این طرح به دلیل خاص بودنش بالا بوده و افراد زیادی تا کنون از آن استقبال کرده اند. به دلیل روشن بودن زمینه فرش می توانید از آن در متراژ های کوچک مانند خانه های آپارتمانی به راحتی استفاده کنید، چرا که رنگ روشن فرش متراژ خانه شما را در چشم مخاطب بزرگ تر جلوه خواهد داد.

شانه و تراکم دو مبحث اصلی در این فرش می باشد. فرش 1500 شانه با تراکم 4500 دارای بافتی نازک تر از سایر فرش های ماشینی می باشد. اما این امر چیزی از کیفیت فرش نکاسته است. همچنین زمینه گلبرجسته طرح گوناش و برجستگی نقش های موجود در متن فرش به پر فروشی آن افزوده است. از آنجایی که شانه و تراکم این محصول بالا می باشد ظاهر کلی آن جلوه ی بیشتری را دارد. در صنعت فرش ماشینی به فرش هایی با شانه و تراکم بالا فرش دستباف گونه یا دستباف نما گفته می شود. زیرا محصولات فرش ماشینی تابه بالایی با فرش دستباف واقعی پیدا می کند.

همان طور که می دانید امروزه قیمت فرش های دستباف بسیار بالا رفته و بسیاری از افراد توان خرید آن را ندارند. به همین دلیل ما به شما خرید فرش های دستباف گونه را پیشنهاد می کنیم. مورد مهم دیگر الیاف به کار رفته در فرش 1500 شانه طرح گوناش می باشد که صد در صد اکریلیک هیت ست شده بوده و بدون ایجاد حساسیت و پرزدهی می باشد. از دیگر ویژگی های مهم اکریلیک می توان به مقاومت در برابر پاخوردن بالا، دوام در شستشو، درخشندگی بالای فرش، مقاومت در برابر تابش نور مستقیم خورشید و بسیاری دیگر از ویژگی های مثبت در آن اشاره کرد. به این نکته توجه داشته باشید که الیاف اکریلیک از مرغوب ترین و گران ترین الیاف در صنعت فرش ماشینی ایران می باشد.

خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

اگر به دنبال طرح زیبای گوناش یا هر محصول دیگر از فرش ماشینی می باشید به سایت اینترنتی قالی کاشان مراجعه کرده و فرش مورد پسندتان را طبق قیمت درب کارخانه خریداری کنید. ارسال محصولات فروشگاه قالی کاشان به تمام نقاط ایران به صورت رایگان می باشد.

  • قالی کاشان
  • ۰
  • ۰

خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

فرش ماشینی کاشان نام های متفاوتی را دارند. گاهی تعدای از آن ها ممکن از بسیار اصیل و قدیمی بوده و گاهی امکان دارد نقشه فرش جدید و امروزی باشد. طراحان امروزه سعی می کنند نقشه هایی را طراحی کنند که تلفیقی از زمینه های قدیمی با جدید باشد. به همین منظور در این مقاله قصد داریم شما را با طرح زیبای گل یخ آشنا کنیم. با من در ادامه مقاله همراه باشید.

طرح گل یخ

همان گونه که در تصویر می بینید طرح گل یخ نمایی از یک فرش طرح افشان را به ما نشان می دهد. ترنج در مرکز فرش کار نشده و رنگ زمینه سرمه ای باعث مجلل شدن این محصول می شود. لچک های زیبا و همچنین راه یافتن زمینه فرش به حاشیه زیبایی طرح گل یخ را چندین برابر کرده است.

این فرش گل برجسته بوده و تعداد رنگ های موجود در آن 8 رنگ واقعی می باشد. میزان شانه و تراکم در فرش گل یخ 1200 شانه با تراکم 3600 است. تراکم بالا موجب شده تا ظاهر کلی فرش زیبا تر از حد معمول به چشم آمده و به اصطلاح دستباف گونه باشد. با افزایش تراکم زمینه فرش ماشینی تشابه بیشتری به فرش دستباف پیدا کرده و به همین خاطر تولید کنندگان فرش ماشینی نام این محصول را دستباف گونه گذاشته اند.

ارتفاع خاب در طرح گل یخ 7 میلی متر می باشد. به همین خاطر سطح فرش کمی بازک می باشد. بسیاری از افراد اولویت خریدشان نرم و لطیف بودن سطح فرش می باشد تا به راحتی بتوانند روی آن دراز کشیده و استراحت کنند. لازم به ذکر است فرش های 1200 شانه سطح نازک تری نسبت به فرش های 700 شانه دارد.

الیاف به کار رفته در این محصول اکریلیک هیت ست بوده که قابلیت عدم پرزدهی را دارد. این مسئله برای افرادی که به پرز فرش حساسیت دارند یا موجب بیماری تنفسی در بعضی از افراد می شود بسیار تاثیر گذار می باشد.

در جهت دیگر وجود این الیاف در فرش ماشینی طول عمر فرش را افزایش داده و برای افرادی که کیفیت فرش برایشان اهمیت بالایی دارد گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. در نهایت می توان به مقاومت فرش در برابر حرارت های ملایم، یا تابش نور مستقیم خورشید اشاره کرد.

ابعاد طرح گل یخ

از آنجایی که این طرح یکی از پر فروش ترین زمینه ها در سال های اخیر بوده است، در تمام ابعاد استاندارد مانند فرش 12 متری، 9 متری، 6 متری و تمامی قالیچه ها بافته می شود. همچنین اگر به دنبال فرشی با سایز غیر استاندارد هستید می توانید درخواست خود را به شرکت های تولید کننده داده و سپس محصولتان را پس از مدت زمان کوتاهی تحویل بگیرید. با خرید فرش طررح گل یخ زیبایی و کیفیت را به منزل خود آورده و از خرید خود نهایت لذت را داشته باشید.

خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

اگر به فرش طرح گل یخ علاقه مند می باشید پیشنهاد می کنم به سایت قالی کاشان مراجعه کنید. این مجموعه اینترنتی با عرضه تمامی محصولات فرش ماشینی به قیمت کارخانه این امکان را به شما می دهد تا فرش مورد پسندتان را به قیمتی بسیار ارزان تهیه کنید. همچنین ارسال محصولات به سراسر ایران به صورت رایگان می باشد.

  • قالی کاشان
  • ۰
  • ۰

فرش 9 متری چیست؟

فرش 9 متری در فروشگاه قالی کاشان

فرش از گذشته تا کنون یک مهمان همیشگی برای خانه های ایرانی بوده است. در گذشته افراد برای حفظ انرژی و زیبایی منزلشان به بافت فرش های دستباف با دستان هنرمند و سلیقه بی نظیرشان می پرداختند. اما به مرور زمان فرش های ماشینی در حدود 50 سال پیش به ایران وارد شده و تولید و عرضه آن به بازار فرش ایران رواج یافت. که در ادامه با این موضوع بیشتر آشنا خواهیم شد. با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

فرش ماشینی و ابعاد آن

با ورود فرش ماشینی در فروشگاه های سطح شهر مردم به دلیل قیمت بالای فرش های دستباف به خرید این محصولات روی آوردند. در فرش های ماشینی ویژگی های زیادی وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به طرح و رنگ فرش، الیاف فرش، شانه و تراکم و همچنین ابعاد فرش اشاره کرد.

به درستی قرار گرفتن این ویژگی ها در کنار یک دیگر باعث می شود تا شما دکوراسیونی شیک و زیبا داشته باشید. یکی از عواملی که در زیبا نشان دادن منزلتان بسیار مهم می باشد انتخاب ابعاد درست فرش می باشد.

برای مثال اگر شما برای یک فضای 12 متری از فرشی به ابعاد 24 متر استفاده کنید محیط در چشم مخاطبان بسیار بی نظم جلوه خواهد کرد. همچنین در گذشته افرادی مانند پدربزرگ و مادربزرگ هایمان تمام نقاط خانه را از فرش می پوشاندند. که امروزه این مسئله در قوانین دکوراسیون منزل  جایگاهی نداشته و باعث کاهش جلوه خانه می شود.

به همین دلیل بهترین راه حل انتخاب فرش با ابعاد کمی کوچک تر از کل فضا می باشد. در گذشته تولید کنندگان فرش ماشینی محصولات خود را در ابعاد 12 متری تولید می کردند. اما هر چه زمان به جلو حرکت کرد، صنعت فرش ماشینی ایران پیشرفت چشمگیری کرد. به صورتی که در تمام ابعاد فرش تولید شده و به بازار عرضه می شد. که فرش 9 متری یکی از این تولیدات پرفروش بودند. حتی در امروز افراد زیادی به دنبال فرشی به متراژ 3.5*2.5 یا همان فرش 9 متری می باشند.

از آنجایی که فرش 9 متری دارای متراژ به خصوصی در هنگام بافت می باشد. تولید کنندگان به دلیل ضایعات زیاد فرش قیمت آن را کمی بالاتر از حد معلوم به مشتری الام می کنند و این مسئله در تمام تولید کنندگان فرش ماشینی یکنواخت بوده و طبیعی می باشد.

فرش های 9 متری گزینه ی بسیار مناسبی برای پوشش فضا های آپارتمانی می باشند. به دلیل فضای کوچک آپارتمان، شما می توانید یک فرض 9 متری را در وسط خانه قرار داده و مبلمان و سایر وسایل را در طراف آن بپینید. قرار دادن فرش در مرکز سالن پذیرایی فضای خانه را بزرگ تر جلوه خواهد داد. البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که رنگ روشن فرش نیز به بزرگ نشان دادن متراژ خانه در چشم مخاطب کمک بسیاری را می کند.

خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

یکی از دغدغه های افراد در هنگام خرید فرش ماشینی کیفیت و قیمت فرش مناسب می باسد. به همین دلیل ما به شما فروشگاه فرش قالی کاشان را پیشنهاد می دهیم. این فروشگاه اینترنتی تمام محصولات فرش ماشینی به قیمت کارخانه را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. با مراجعه به این مجموعه محصول مورد نظرتان را خریداری کرده و سپس با ارسال رایگان در محل زندگیتان آن را تحویل بگیرید.

  • قالی کاشان
  • ۰
  • ۰

خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان قالی کاشان

یکی از الیاف پر کاربردی در زمینه فرش ماشینی پنبه می باشد. کیفیت یک الیاف در صنعت نساجی به نکات بسیاری بستگی دارد که در این مقاله با ویژگی های الیاف پنبه آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

الیاف پنبه

در صنعت نساجی طول الیاف، قطر الیاف، رنگ، استحکام، بازگشت به حالت اولیه در فرش ماشینی، پیچیدگی الیاف، مقاومت در برابر تابش مستقیم نور خورشید، حرارت و رطوبت می باشد. که به ترتیب با هر یک از این موارد آشنا می شویم:

طول الیاف:

یکی از مواردی که مرغوبیت الیاف را مشخص می کند طول آن می باشد. اگر طول الیاف بیشتر نیز باشد دارای کیفیت بالا تری می باشد و در تولید نخ بسیار موثر می باشند. برای مثال در صنعت نساجی طول الیاف پنبخ به 6 سانتی متر نیز می رسد. همچنین الیاف متوسط 2 الی 4 سانتی متر و الیافی که طول آن کم می باشد 1 الی 2 سانتی متر است.

قطر الیاف:

یکی از مواردی که تعیین کننده قطر الیاف می باشد، طول الیاف است. به صورتی که هر چه طول الیاف بیشتر باشد ظرافت بیشتری دارد.

رنگ در الیاف پنبه:

اگر تا به حال گیاه پنبه را از نزدیک دیده باشید می دانید که با توجه به گیاه، رنگ آن سفید یا کرم می باشد. هرچند که این گیاه به رنگ قهوه ای و زرد نیز در بعضی از مناطق دیده می شود که به نوع خاک آن منطقه بستگی دارد.

استحکام در الیاف پنبه:

یکی از الیاف های مرغوب، الیاف پنبه می باشد. که در اثر رطوبت نیز استحکام آن بالا رفته و دوام آن 20 الی 30 درصد افزایش پیدا می کند. هرچه پیچیدگی در الیاف بیشتر باشد برای تولید نخ الیاف کمتری به کار برده می شود. اما اگر الیاف قبل از تولید نخ، استحکام لازم را نداشته باشند تعداد بیشتری از آن تولید استفاده خواهد شد.

خاصیت بازگشت پذیری:

یکی از معایبی که در الیاف پنبه مشاهده می شود درصد کم خاصیت بازگشت پذیری می باشد. که در اثر کشیدن باعث شده تا الیاف از یک دیگر جدا شده و به حالت اولیه باز نگردند.

پیچ و تاب در الیاف پنبه:

در تمام الیاف های گیاهی مانند پنبه اگر گیاه به مرحله تکمیل نرسیده باشد در برابر تابش نور استحکام کافی را نخواهند داشت. تعدا پیچیدگی در الیاف نارس کم می باشد.

رسیدگی الیاف:

الیافی که به آخرین مرحله تکمیل نرسیده باشند دارای درخشندگی بالایی می باشند. به همین دلیل با چشم در بین الیاف رسیده قابل مشاهده می باشند. الیاف نارس کیفیت کمی داشته و رطوبت بالایی را جذب نمی کند. به همین دلیل در صنعت نساجی برای تولید نخ مورد تایید نبوده و رنگ را به خود جذب نمی کنند.

مقاومت در برابر رطوبت:

یکی از ویژگی های الیاف پنبه جذب رطوبت بالا می باشد. که این مسئله موجب استحکام در آن شده و مقاومت آن را افزایش می دهد. همان طور که در عنوان استحکام ذکر شد بین 20 الی 30 درصد باعث جذب رطوبت می شود. آن ها در اثر خیس شدن قطرشان افزایش داشته و در اثر خشک شدن مجددا به حالت اولیه برمی گردند.

مقاومت در برابر حرارت:

از دیگر ویژگی های پنبه مقاومت بالا در برابر حرارت می باشد. در حرارت پایین الیاف پنبه به رنگ زرد تغییر شکل داده، در حرارت متوسط تجزیه شده و در نهایت در حرارت بسیار بالا از بین می رود.

مقاومت در برابر تابش مستقیم نور خورشید:

اگر محصول با الیاف پنبه را در برابر تابش نور مستقیم خورشید قرار بدهید ابتدا به رنگ زرد تغییر ظاهر داده و سپس در مدت بسیار طولانی فرسوده می شود.

کلام آخر

باتوجه به موارد ذکر شده الیاف پنبه در صنعت نساجی به ویژه در تولید فرش ماشینی کاربرد بسیاری را دارد. به همین دلیل در دسته باکیفیت ترین الیاف ها در تار و پود فرش ماشینی جای میگیرد.

فرش کاشان

در فرش های کاشان یکی از اصلی ترین الیاف به کار رفته در فرش، پنبه می باشد. اگر به دنبال محصولی با الیاف پنبه می باشید با مراجعه به سایت اینترنتی قالی کاشان محصول خود را طبق مشخصات درخواستی تهیه کنید. ارسال محصولات به سراسر ایران به صورت رایگان می باشد.

  • قالی کاشان