فرش ماشینی کاشان

آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان

فرش ماشینی کاشان

آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان

در این وبلاگ شاهد مقالاتی در خصوص آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان با کمترین هزینه و به صورت مستقیم از کارخانه خواهید بود.

  • ۰
  • ۰

فرش ماشینی کاشان، فرش 700 شانه، فرش زمینه دودی

در بازارهای مربوطه فرش، امروزه دلالان زیادی هستند که ازعدم آگاهی مشتریان به نفع خودشان سوءاستفاده می کنند.

اما با پیشرفت هایی که در عرصه اینترنت وگوشی های همراه وجود داشته شما می توانید در هرلحظه اطلاعات خود را بالا ببرید و آگاهیت کاملی نسبت به موضوع های مختلف داشته باشید. امروز در این مقاله می خواهم برای شما توضیح بدهم که چطور تفاوت میان فرش های ماشینی و دستبافت را تشخیص بدهید. در صورت تمایل این مقاله کاملا مطالعه کنید.

چند نکته طلایی برای تشخیص درست

1- یکی ازبهترین روش هایی که با آن می توانید به راحتی متوجه شوید فرش دستبافت است یا ماشینی این که به پشت فرش نگاه کنید. وقتی به پشت فرش نگاه می کنید رچ و به طور جزئی تر گره های داخل فرش را می بینید. فرشی که ماشینی باشد گره های خیلی منظمی دارد و هیچکدام از دیگری کوچک تر یا بزرگ تر نیستند. اما در فرش های دستبافت گره های پشت فرش ممکن است کمی ناهمسان باشند که این موضوع خیلی طبیعی است و لازم ذکر است هیچ مشکلی برای فرش ایجاد نمی کند. از جهتی که گره های فرش کمی ناهماهنگ باشند می توان فهمید که فرش پیش رو دستبافت است. با این روش ساده می توانید فرش های ماشینی و دستبافت را ازهم تشخیص بدهید.

2- راه دیگری که می توانید با توجه به آن فرش دستبافت را تشخیص بدهید ریشه فرش است. فرش های دستبافت از همان ابتدا تا انتهای قالی را یکسره می بافند. اینطور نیست که کل فرش بافته شود و در آخر کار ریشه های ان را به فرش وصل کنند. در فرش های ماشینی اگر دقت خیلی کمی هم داشته باشیم از ریشه های آن ماشینی بودنش را می توانیم تشخیص بدهیم. ریشه فرش های ماشینی با خود فرش بافته نمی شود و در انتهای کار به آن با دوخت مخصوصی وصل می کنند؛ اما ریشه فرش های دستبافت یکجا باخود فرش بافته می شود و کار جداگانه ای ندارد؛ و با همان الیافی که در بافت فرش به کار رفته ریشه های فرش را هم گره می زنند.

3- نکته سومی که باید بدانید، الگو و یا نقشه فرش است. فرش های ماشینی نقشه بسیار دقیقی دارند و ذره ای جابه جایی در آن دیده نمی شود و به طور خیلی منظم وهماهنگی با نقشه ای از قبل طراحی شده ایجاد می شوند. فرش های دستبافت به دلیل اینکه با دست بافته می شوند و هیچ دستگاهی در آن دخالت ندارد ممکن است در برخی نقاط نقشه فرش ناهماهنگی دیده شود. این ناهماهنگی بسیار طبیعی است خصوصا برای فرش هایی که بافنده ها بدون هیچ نقشه ای آن را می بافند؛ در این نوع از بافت ها ،نقشه فرش ممکن است خیلی دقیق و بی نقص نباشد.

-دیگر تفاوت های دستبافت و ماشینی

بافت فرش های ماشینی جدا از نظم و نقشه ای که دارند بسیار سریعتر از فرش های دستبافت شکل می گیرد. شاید در روزمرگی های خود از اطرافیان شنیده باشید که چند فرش در سایز های مختلفی برای بافت سفارش داده اند و این فرش ها تا حداکثریک هفته بعد به دست مشتری می رسد. همه این سرعت ها به دلیل داشتن  دستگاه های عظیم و پر سرعت بافندگی فرش است. درمقابل با تفاوت زمان بسیار زیاد فرش های دستبافت زمان زیادی برای بافتشان صرف می شود. یک فرش 12 متری حداقل بیشتر از یکسال زمان می خواهد تا کامل شود. همین موضوع قیمت بسیار بالای فرش های دستبافت را مشخص می کند. علاوه بر قیمتی که فرش های دستبافت دارند ارزش آن ها نیز بسیار زیاد است.

در واقع اگر بخواهید تفاوت های فرش ماشینی و دستبافت را جزء به جزء بشناسید می توانید ما را دنبال کنید و با مقاله هایی که در آینده در اختیار شما قرار می دهیم ریز تفاوت ها را بشناسید. قالی کاشان همواره بهترین شرایط را برای مشتریان و مراجعه کنندگان به سایت را فراهم اورده است.

فرش 1000 شانه، فرش زمینه زغالی، فرش جدید کاشان

فرش کاشان

برای خرید یک فرش بایکیفیت ما به شما مشتریان گرامی فروشگاه اینترنتی قالی کاشان را پیشنهاد می کنیم. در این مجموعه تمام فرش های ماشینی به روز کاشان عرضه شده است. و همچنین قیمت محصولات بر اساس قیمت درب کارخانه محاسبه می گردد. توجه داشته باشید در مجموعه قالی کاشان ارسال فرش ماشینی به تمام نقاط ایران به صورت رایگان می باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی