فرش ماشینی کاشان

آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان

فرش ماشینی کاشان

آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان

در این وبلاگ شاهد مقالاتی در خصوص آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان با کمترین هزینه و به صورت مستقیم از کارخانه خواهید بود.

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در این مقاله به مقایسه فرش شگی و شنل می پردازیم.امروزه فرش های مدرن و لوکس جای خود را به فرشهای سنتی داده‌اند.

این فرش های مدرن و لوکس با دکوراسیون لاکچری خانه ها هماهنگ شده و زیبایی بسیاری به خانه ها می دهد.

 

معرفی و مقایسه فرش شگی و شنل

فرش های ماشینی در انواع طرح های مختلف تولید می شوند که مناسب با نوع دکوراسیون دارای رنگ و طرح متفاوتی هستند.

 از جمله فرشهای مدرن می‌توانیم به فرش چرم،  فرش گلیمی، فرش شگی و شنل و حتی فرش های ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه نیز اشاره نمود.

هر کدام از این فرشها را متناسب با نوع دکوراسیون منزل باید انتخاب نمود.

 

1-فرش شگی:

فرش های شگی جز فرش های فانتزی و مدرن به حساب می آیند.دلیل محبوبیت چندین ساله این فرش را به خاطر شکل ظاهری شان است.جوانان امروزه از دکوراسیون های مدرن برای خانه و حتی اتاق خواب های خود استفاده می کنند.

در مقایسه فرش شگی و شنل می توان بیان داشت که فرش شگی اکسسوری تکمیل کننده خانه های مدرن است.

در مقایسه فرش شگی و شنل محل استفاده را می توان بیان کرد؛ اشکهای شهید در اتاق خواب ها و سالن های نشیمن استفاده می شوند.

این فرش ها فرش مناسب و ایده آلی برای استفاده از مکان های پرتردد به حساب نمی آیند.

شگی گرد و غبار و خرده ریز های غذا را به راحتی در میان پرده های خود جای می دهند و مناسب برای محل تجمع باکتری و میکروب می‌شوند، بنابراین جارو کردن مداوم فرش را فراموش نکنید.

  •       جنس و ابعاد فرش شگی: فرش های شگی بیشتر در شانه های ۵۰۰ و تراکم ۸۰۰ تولید می‌شوند.

جنس نخ مصرفی در این فرش از پلی استر است.برای بافت فرش شگی ابتدا نخ ها را به قطعه های ۳۰ میلیمتر بر ساله و در دستگاه قرار میدهند.اما پس از بافت طول نخ خاب و یا پرز به ارتفاع ۱۱ میلیمتر خواهد رسید.به دلیل بلندی الیاف موجود در فرش شگی در هنگام راه رفتن احساس لطافت و آرامش به هر فردی القا می شود.

فرش های شگی در طرح های ساده و شلوغ تولید می‌شوند و شما بر حسب نوع دکوراسیون محل استفاده و هارمونی رنگ پرده و وسایل و دیوار می توانید به راحتی فرش شگی خود را انتخاب نمایید.

ابعاد فرش شگی ۶، ۹، ۲.۲۵ در ۱.۵ و ۱.۱ در ۱ متر است.

در مقایسه فرش شگی و شنل می‌توان به نوعی شکل فرش نیز اشاره نمود.فرش های شبکه علاوه بر مستطیل به شکل هایی همچون مربع، دایره، بیضی و حتی شکلهای فانتزی مانند گل، برگ، قلب و … نیز بافته می شوند.

فرش های شگی را میتوانید به راحتی در بازار پیدا کنید.همچنین نوع دیگر مقایسه فرش شگی و شانه را میتوان کیفیت و قیمت آن دانست.

فرش شگی دارای قیمت مناسب و کیفیت بالاست.اما توصیه می شود از این فرد در مکان های شلوغ و پرتردد استفاده نکنید.

زیرا باعث کوبیده شدن نخ خواب فرش به مرور زمان می شود به بیان دیگر در مقایسه فرش شگی و شنل می‌توان بیان کرد که فرش شگی، زودتر جلوه و شکوه خود را از دست می‌دهد.

  •       انواع طرح فرش شگی: فرش شگی در مدل‌های عروسکی و کارتونی برای اتاق خواب کودک، و فرش‌های با طرح ساده ویک رنگ و یا اشکال و خطوط هندسی برای اتاق های نشیمن و حتی اتاق خواب های بزرگسالان نیز تولید می شوند.

فرش های شگی در اندازه پادری برای استفاده از پاگرد و جلو درب ساختمان نیز بافته می شود.

نکته آخر در مقایسه فرش شگی و شنل این است که در خرید فرش شگی احساس راه رفتن روی چمنزار را در ذهن خود مجسم می کنید.

2-فرش شنل:

نوع دیگر از فرش های مدرن و لوکس را می‌توان فرش شنل دانست.نام دیگر فرش شنل، فرش بلژیکی است.مقایسه فرش شگی و شنل می توان بیان کرد به دلیل طرح های متنوع و وزن سبک و ظاهر شکیل این فرش بسیار مورد علاقه عموم قرار گرفته است.

این فرش شگفت انگیز به قدری سبک می باشد که برای سر نخوردن بر روی سرامیک و کف از نوع ترمز گیر به نام لاتکس استفاده میشود.

لازم به ذکر است که لاتکس پشت فرش شنل علاوه بر ترمز گیر بودن خاصیت افزایش طول عمر فرش را دارد.در مقایسه فرش شگی و شنل می‌توان بیان کرد که به دلیل طرح‌های مختلف و رنگهای متنوعی که این فرش دارد می‌تواند در نقاط مختلف خانه یا محل کار از این فرش استفاده نمود.

همچنین فرش شنل دارای طرح های برجسته است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

  •       اجنس ابعاد فرش شنل: جنس نخ مصرفی فرش شنل نیز مانند فرش شگی پلی استر است.

پلی استر موجود در فرش شنل مانند عدم پرزدهی فرش و شستشوی آسان آن می‌شود.همچنین نخ پلی استر در نگه داشتن رنگ فرش و نرمی و لطافت ان موثر است.اما این نکته را در خرید فرش شگی و شنل فراموش نکنید که این فرش ها به خاطر داشتن الیاف پلی استر و حرارت حساس بوده و در صورت گذاشتن وسیله سنگین و داغ بر روی آن فرش آسیب خواهد دید.

بنابراین در بافت این فرش ها از نخ های دیگر مانند اکریلیک و پشم و غیره استفاده میکنند

  •       در مقایسه فرش شگی و شنل می توان تراکم آنها را نیز اشاره نمود.

تراکم فرش شنل بیشتر از فرش شگی است و دارای تراکم ۱۰۰۰ می باشد.

این فرد در ابعاد استاندارد مانند ۱۲، ۹، ۶، ۴و ۲ متر تولید میشود‌

از نظر قیمت و کیفیت فرش شنل دارای قیمت کمتر اما کیفیت بالایی است. و زیبایی منحصر به فردی را به خانه میدهد.

  •       تاریخچه فرش شنل: تولید این فرش ابتدا در بلژیک و سپس در ترکیه و در ایران است.

شهر کاشان اولین تولیدکننده این فرش می باشد.

 

جمع بندی

نکته آخر در خرید فرش شنل را می توان اینگونه بیان کرد:

فرش شنل ضخامت کمتری نسبت به فرش شگی دارد و نخ خاب این فرش بسیار نرم و لطیف است.

بنابراین اگر وسیله سنگین بر روی آن قرار گیرد باعث کوبیده شدن نخ خاب فرش میشود.

پس در استفاده از وسایل سنگین بر روی آن تجدید نظر کنید.

  • قالی کاشان
  • ۰
  • ۰

 

امروزه با گسترش اینترنت در تمامی نقاط دنیا و سهولت استفاده از آن ، خرید های اینترنتی به شدت رواج یافته اند. یکی از اجناسی که امروزه در فروشگاه های اینترنتی فروخته می شود فرش ها هستند. در ادامه به نحوه ی خرید اینترنتی فرش می پردازیم.

 

فروشگاه اینترنتی فرش چیست؟

فروشگاه های اینترنتی محیطی را فراهم می‌کند که شما با استفاده از اینترنت و در همه جای کره خاکی زمین که هستید بتوانید محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. یکی از مزیت‌های خرید و فروش اینترنتی را میتوان تحویل محصول مورد نظر را درب منزل و یا نیازی ندارید به مکانهای شلوغ و پرترافیک مراجعه کنید.

در واقع فروشگاه های اینترنتی فرش ماشینی همانند یک فروشگاه و یا مغازه واقعی فرش هستند که در فضای مجازی قرار دارند و تمامی محصولات و مشخصات آنها بر روی سایت گذاشته میشود و شما بر حسب نیاز میتوانید آنها را خریداری کنید

  •       هزینه پرداخت: در فروشگاه های آنلاین پس از انتخاب کالای مورد نظر می توانید با استفاده از درگاه های پرداخت آنلاین هزینه را پرداخت کنید و یا و به عنوان پیش پرداخت به صورت آنلاین پرداخت کنید و مابقی را در هنگام تحویل بپردازید

فرش های ماشینی به خاطر تنوع در رنگ، نوع، تعداد تراکم و شانه و قیمت متفاوت انتخاب به نسبت سختی را دارند. شما با مراجعه به سایت های خرید و فروش فرش ماشینی می توانید خرید خود را به راحتی با استفاده از مشاوره انجام دهید.

 

ویژگی های فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی

 از ویژگی‌های فروشگاه های اینترنتی می توان به:

1-      امکان خرید در هر ساعت از شبانه روز

2-     دور بودن از ترافیک و شلوغی

3-     پرداخت اینترنت امن

4-      پشتیبانی و ضمانت از طرف کارخانه

5-     فروش مستقیم بدون واسطه

6-     کمترین هزینه و اصل بودن جنس

7-     بررسی انواع طرح ها در کنار هم

8-     ارسال به تمامی نقاط کشور و خارج از کشور در کمترین زمان ممکن

9-     و مشاوره‌های قبل از خرید را می توان نام برد

در فروشگاه های اینترنتی فروشنده تمام اطلاعات و مشخصات فرش را از بین نوع , تعداد رنگ , تعداد شانه و تراکم فرش , جنس نخ مصرفی از قبیل نخ اکریلیک , ابریشم مصنوعی , پنبه و پلی استر , وزن , متراژ و غیره را در سایت بارگذاری می کند.

 در ادامه به توضیح ویژگی های فرش می پردازیم:

  •       جنس نخ: نوع نخ مصرفی در قالی باعث ایجاد لطافت و نرمی فرش می شود و همچنین اگر جنس نخ از نوع مرغوب باشد از بروز انواع حساسیت آلرژی محفوظ میمانید.

 بهترین نوع نخ مصرفی در بافت فرش نخ اکریلیک است

  •       تعداد رنگ: فرش ماشینی نسبت به فرش دستباف رنگ کمتری دارد و می‌توانند از ویژگی‌های فرش ماشینی تعداد رنگ بالا نام برده که میتواند بر کیفیت فرش بیافزاید
  •       تراکم و شانه: یکی از ویژگ های که حتماً در فروش اینترنتی فرش ماشینی ذکر می‌شود تعداد تراکم و شانه فرش است. تراکم و شانه را به میزان گره در عرض و طول فرش در یک متر مربع می گویند. اگر تعداد تراکم و شانه فرش بیشتر باشد قیمت فرش ماشینی نیز بیشتر می شود
  •       طرح و نقشه ها: با استفاده از فروشگاه های اینترنتی به راحتی می توانید بر حسب سلیقه ای که دارید؛ طرح و نقشه های مورد نظر خود را در کنار تعداد زیادی از طرح پیدا کنید.

 طرح های فرش های ماشینی مانند فانتزی و مدرن، گلیم، تابلو فرش، کناره و غیره می باشد و شما بر حسب مکان استفاده می توانید بهترین انتخاب را داشته باشد

 

چرا باید از فروشگاه اینترنتی فرش، قالی بخریم؟

قالی ها در چیدمان خانه های ایرانی حرف اول را می‌زنند و شما برای خرید فرش ماشینی از فروشگاه های اینترنتی علاوه بر رنگ و طرح مورد نظر باید به مکان پهن کردن فرش نیز توجه لازم را داشته باشید.

  •       کارکردهای فرش در چیدمان: فرش نقطه کانونی و یا عنصر تزیینی خانه هست؛ بنابراین نقوش هر فرش در دکوراسیون منزل, طراحی و معماری داخلی خانه بسیار مفید است.
  •       اندازه فرش: در خرید اینترنتی فرش ماشینی باید به این نکته توجه کنید که اندازه فرش نباید از هم اندازه اتاق باشد.تا زیبایی فرش نمایان شود.
  •       خرید مجازی فرش ماشینی با سبک دکوراسیون: شما بر حسب نوع وسایل منزل می توانید از تنوع محصولات اینترنتی فرش مورد نظر خود را تهیه نمایید. برای مثال برای خانه‌هایی با سبک اصیل و سنتی, فرش هایی با نقوش ایرانی بسیار مناسب است و برای دکوراسیون مدرن, فرش های را انتخاب کنید که دارای طرح های ساده و سبک هستند.

نکته:

 در انتخاب نوع فرش به رنگ دیوار مبلمان و نوع فضای کاربردی بسیار توجه کنید.


 

مشکلات فروشگاه اینترنتی فرش چیست؟

 یکی از مشکلات فروش اینترنتی فرش، نبودن امکان بررسی فرد از نزدیک است؛ اما کارخانجات فروش اینترنتی در صورت هرگونه مغایرت فرش خریداری شده با نظر شما امکان مرجوعی کالا را دارا می باشند.

 همچنین بعضی افراد در خرید اینترنتی شک دارند. اما هر سایتی که اینماد را داشته باشد از نظر قانون مورد تایید است.

در انتقال فرش به مقصد ممکن است پارگی و یا گم شدن اتفاق بیفتد؛ بنابراین بهترین راه انتقال فرش به مقصد از طریق باربری ها و اداره پست است و در صورت هرگونه مشکل بیمه خسارت از طریق باربری پرداخت میکند

کلاهبرداری ها از طریق پرداخت اینترنتی یکی از دغدغه‌های افراد در خرید اینترنتی و آنلاین است شما در خرید فرش خود حتما به نماد امنیت اینترنتی سایت توجه کنید؛ لازم به ذکر است که بعضی از کارخانجات فروش اینترنتی فرش ماشینی تمام هزینه فرش را درب منزل تحویل می‌گیرند که از کلاهبرداری های اینترنتی جلوگیری شود

 همچنین راه دیگری از خلاصی کلاهبرداری اینترنتی انتقال بار به باربری های منطقه مورد نظر است که تمام هزینه‌ کالا در آنجا تحویل گرفته می‌شود

 

 

بهترین های فروشگاه اینترنتی فرش کدامند؟

 بهترین فروشگاه های اینترنتی فرش ماشینی آنهایی هستند که در ارائه خدمات و نوآوری پیشگام باشند و بتوانند پشتیبانی در همه زمینه ها مانند قیمت، سلیقه، کیفیت و غیره را به مشتری خود بدهند. همچنین آپشن‌هایی مانند جستجو، شرایط و ضوابط خرید آنلاین، مقالاتی در مورد آشنایی با فرش و تابلو فرش، قالیچه و انواع محصولات در سایت داشته باشند.

 فروشگاه‌های آنلاین فرش ماشینی مانند ویترین‌های مغازه‌ها باید جذاب باشد. البته فروشگاه های آنلاین مختص داخل کشور نیست بنابراین بهتر است طراحی سایت به گونه‌ای باشد که خریداران خارجی نیز بتوانند از آنها استفاده کنند.

 

  • قالی کاشان