فرش ماشینی کاشان

آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان

فرش ماشینی کاشان

آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان

در این وبلاگ شاهد مقالاتی در خصوص آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان با کمترین هزینه و به صورت مستقیم از کارخانه خواهید بود.

  • ۰
  • ۰

خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان قالی کاشان

یکی از الیاف پر کاربردی در زمینه فرش ماشینی پنبه می باشد. کیفیت یک الیاف در صنعت نساجی به نکات بسیاری بستگی دارد که در این مقاله با ویژگی های الیاف پنبه آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

الیاف پنبه

در صنعت نساجی طول الیاف، قطر الیاف، رنگ، استحکام، بازگشت به حالت اولیه در فرش ماشینی، پیچیدگی الیاف، مقاومت در برابر تابش مستقیم نور خورشید، حرارت و رطوبت می باشد. که به ترتیب با هر یک از این موارد آشنا می شویم:

طول الیاف:

یکی از مواردی که مرغوبیت الیاف را مشخص می کند طول آن می باشد. اگر طول الیاف بیشتر نیز باشد دارای کیفیت بالا تری می باشد و در تولید نخ بسیار موثر می باشند. برای مثال در صنعت نساجی طول الیاف پنبخ به 6 سانتی متر نیز می رسد. همچنین الیاف متوسط 2 الی 4 سانتی متر و الیافی که طول آن کم می باشد 1 الی 2 سانتی متر است.

قطر الیاف:

یکی از مواردی که تعیین کننده قطر الیاف می باشد، طول الیاف است. به صورتی که هر چه طول الیاف بیشتر باشد ظرافت بیشتری دارد.

رنگ در الیاف پنبه:

اگر تا به حال گیاه پنبه را از نزدیک دیده باشید می دانید که با توجه به گیاه، رنگ آن سفید یا کرم می باشد. هرچند که این گیاه به رنگ قهوه ای و زرد نیز در بعضی از مناطق دیده می شود که به نوع خاک آن منطقه بستگی دارد.

استحکام در الیاف پنبه:

یکی از الیاف های مرغوب، الیاف پنبه می باشد. که در اثر رطوبت نیز استحکام آن بالا رفته و دوام آن 20 الی 30 درصد افزایش پیدا می کند. هرچه پیچیدگی در الیاف بیشتر باشد برای تولید نخ الیاف کمتری به کار برده می شود. اما اگر الیاف قبل از تولید نخ، استحکام لازم را نداشته باشند تعداد بیشتری از آن تولید استفاده خواهد شد.

خاصیت بازگشت پذیری:

یکی از معایبی که در الیاف پنبه مشاهده می شود درصد کم خاصیت بازگشت پذیری می باشد. که در اثر کشیدن باعث شده تا الیاف از یک دیگر جدا شده و به حالت اولیه باز نگردند.

پیچ و تاب در الیاف پنبه:

در تمام الیاف های گیاهی مانند پنبه اگر گیاه به مرحله تکمیل نرسیده باشد در برابر تابش نور استحکام کافی را نخواهند داشت. تعدا پیچیدگی در الیاف نارس کم می باشد.

رسیدگی الیاف:

الیافی که به آخرین مرحله تکمیل نرسیده باشند دارای درخشندگی بالایی می باشند. به همین دلیل با چشم در بین الیاف رسیده قابل مشاهده می باشند. الیاف نارس کیفیت کمی داشته و رطوبت بالایی را جذب نمی کند. به همین دلیل در صنعت نساجی برای تولید نخ مورد تایید نبوده و رنگ را به خود جذب نمی کنند.

مقاومت در برابر رطوبت:

یکی از ویژگی های الیاف پنبه جذب رطوبت بالا می باشد. که این مسئله موجب استحکام در آن شده و مقاومت آن را افزایش می دهد. همان طور که در عنوان استحکام ذکر شد بین 20 الی 30 درصد باعث جذب رطوبت می شود. آن ها در اثر خیس شدن قطرشان افزایش داشته و در اثر خشک شدن مجددا به حالت اولیه برمی گردند.

مقاومت در برابر حرارت:

از دیگر ویژگی های پنبه مقاومت بالا در برابر حرارت می باشد. در حرارت پایین الیاف پنبه به رنگ زرد تغییر شکل داده، در حرارت متوسط تجزیه شده و در نهایت در حرارت بسیار بالا از بین می رود.

مقاومت در برابر تابش مستقیم نور خورشید:

اگر محصول با الیاف پنبه را در برابر تابش نور مستقیم خورشید قرار بدهید ابتدا به رنگ زرد تغییر ظاهر داده و سپس در مدت بسیار طولانی فرسوده می شود.

کلام آخر

باتوجه به موارد ذکر شده الیاف پنبه در صنعت نساجی به ویژه در تولید فرش ماشینی کاربرد بسیاری را دارد. به همین دلیل در دسته باکیفیت ترین الیاف ها در تار و پود فرش ماشینی جای میگیرد.

فرش کاشان

در فرش های کاشان یکی از اصلی ترین الیاف به کار رفته در فرش، پنبه می باشد. اگر به دنبال محصولی با الیاف پنبه می باشید با مراجعه به سایت اینترنتی قالی کاشان محصول خود را طبق مشخصات درخواستی تهیه کنید. ارسال محصولات به سراسر ایران به صورت رایگان می باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی