فرش ماشینی کاشان

آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان

فرش ماشینی کاشان

آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان

در این وبلاگ شاهد مقالاتی در خصوص آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان با کمترین هزینه و به صورت مستقیم از کارخانه خواهید بود.

  • ۰
  • ۰

فرش کاشان فرش وینتیج یا کهنه نما قالی کاشان انواع طرح فرش وینتیج ماشینی خرید فرش وینتیج یا کهنه نما

 

فرش های وینتیج یا کهنه نما که به آنها پتینه نیز گفته می شود از جدید ترین و مدرن ترین فرش های ماشینی کاشان محسوب می شوند . وینیتج در لغت به معنی قدیمی و تاریخ دار و از زبان لاتین برگرفته شده است . در فرش های ماشینی وینتیج یا کهنه نما به دسته ای از فرش ها گفته می شود که دارای ظاهری کهنه شده و به نظر می رسد که قدمت بالایی دارند . در قالی های دستباف ایرانی با گذشت زمان و کهنه شدن فرش از ارزش آن کاسته نمی شود . بلکه فرش های دستباف قدیمی و کهنه ارزش بسیار بالایی نیز دارند .

افراد زیادی هستند که به فرش های کهنه و قدیمی علاقه دارند . قالی های کهنه شده ظاهری بسیار خاص دارند و از این رو خریداران زیادی تمایل به خرید فرش های دستباف قدیمی و کهنه دارند . این فرش ها اصالت خاصی به فضا داده و زیبایی بی نظیری دارند . اما با توجه به قیمت بسیار بالایی که دارند همه افراد توانایی خرید آن ها را ندارند . از این رو تولید کنندگان فرش های ماشینی اقدام به تولید فرش های ماشینی با ظاهری همانند قالی دستباف کهنه شده کرده اند .

کهنه کردن فرش وینتیج

همان گونه که گفته شد فرش های وینتیج یا کهنه نما فرش هایی هستند که همانند فرش های دستباف قدیمی به نظر می رسند . در گذشته نیز افرادی که فرش های دستبافت نو خرید کرده و از رنگ نو و خام آن خوششان نمی آمد با روش هایی مثل استفاده از آب و خاکستر یا پهن کردن فرش در مکان های عمومی و پر رفت و آمد اقدام به ساییدن و کهنه کردن فرش می کردند .

در فرش های ماشینی مدرن نیز از روش های خاصی برای کهنه کردن فرش استفاده می شود . این روش ها که دشوار کردن فرش نامیده می شوند سبب می شود فرش ظاهری سنگ شور و کهنه پیدا کند . مرسوم  ترین روش این کار استفاده از ترکیبی شیمیایی به نام هیپوکلریت کلسیم یا سود سفید گری است . در کلرینه کردن با این ماده رنگ های فرش حالت اولیه خود را از دست داده و فرش همانند قالی های دستباف قدیمی رنگ رفته می شود . البته باید گفت استفاده از این ماده سبب کاهش ماندگاری و کیفیت فرش نخواهد شد .

فرش وینتیج ( کهنه نما ) در دکوراسیون

فرش های وینتیج یا کهنه نما را می توان ترکیبی از نقوش فرش های سنتی و کلاسیک با طرح ها و رنگ های امروزی دانست . ظاهر بسیار خاص این فرش ها سبب شده فروش بالایی داشته باشند . فرش های وینتیج در مدت زمان کمی که به بازار فرش عرضه شده اند خریداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده اند . این دسته از فرش های ماشینی کاشان برای افرادی مناسب است که به طرح های مدرن فرش علاقه دارند اما می خواهند اصالت و شکوه فرش های سنتی دستباف ایرانی را نیز در عین حال داشته باشند .

فرش های وینتیج یا کهنه نما در انواع دکووراسیون قابل استفاده هستند . استفاده از فرش وینتیج در دکوراسیون های کلاسیک شکوه و اصالت خاصی به آن می بخشد . استفاده از رنگ های لایت و کم تعداد در فرش کهنه نما سبب می شود برای استفاده در دکوراسیون های مدرن نیز فوق العاده مناسب باشد .

ویژگی های فرش وینتیج یا کهنه نما

فرش های کهنه نما ویژگی های خاصی دارند که سبب می شود طرفداران زیادی در سراسر دنیا داشته باشند . یکی از این ویژگی ها قابلیت هماهنگی بالا با انواع دکوراسیون است . بیش تر فرش های وینتیج با طیف رنگی سرد و خنثی بافته می شوند. از این رو در هر طیف رنگی در دکوراسیون قابل استفاده هستند .فرش های وینتیج با الیاف درجه یک که معمولا ابریشم مصنوعی ( پلی استر ) هستند بافته می شوند و کیفیت و دوام بسیار بالایی دارند . این گروه از فرش های وینتیج قیمت فوق العاده ارزان تری نسبت به فرش های دستباف دارند . به دلیل فروش بالا و قیمت ارزان تنوع طرحی بسیار بالایی در فرش های وینتیج وجود دارد . فرش های کهنه نما در انواع مختلف و ابعاد مختلفی بافته می شوند تا برای هر سلیقه ای مناسب باشند .

 

خرید فرش وینتیج ( کهنه نما ) ماشینی کاشان

برای خرید جدید ترین و بهترین فرش های وینتیج و کهنه نمای ماشینی کاشان فروشگاه قالی کاشان را می توان بهترین گزینه دانست . فروشگاه قالی کاشان طیف وسیع و گسترده ای از جدید ترین و پرفروش ترین طرح های فرش را دارا است . انواع فرش های فانتزی و مدرن ، فرش های کلاسیک ، فرش های وینتیج یا کهنه نما ، فرش های شگی ، فرش های عروسکی و کودک ، فرش های آشپزخانه ، قالیچه و گلیم  فرش و ... در این فروشگاه قابل مشاهده است . با مراجعه به فروشگاه قالی کاشان ( www.ghaliekashan.com )  می توان انواع فرش را در ابعاد مختلف مانند فرش 6 متری یا فرش 4 متری و ... خرید نمود .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی