فرش ماشینی کاشان

آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان

فرش ماشینی کاشان

آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان

در این وبلاگ شاهد مقالاتی در خصوص آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان با کمترین هزینه و به صورت مستقیم از کارخانه خواهید بود.

  • ۰
  • ۰

فرش خشتی کاشان فرش کلاسیک خشتی ماشینی قالی کاشان قیمت و خرید فرش از کارخانه به صورت مستقیم

 

فرش ایرانی که به دو دسته فرش ماشینی و فرش دستباف تقسیم می شود دارای طرح یا نقشه های مختلفی است. نقشه های زیبای فرش ایرانی که در سراسر دنیا به خاطر زیبایی و اصالت مشهور هستند توسط هنرمندان ایرانی طراحی می شوند. در بین طرح های فرش چندین طرح مانند طرح افشان و طرح خشتی شناخته شده تر هستند. در این متن قصد داریم فرش طرح خشتی را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی های ظاهری آن را بررسی کنیم. برای آشنایی با طرح فرش خشتی با ما همراه شوید.

طرح خشتی در فرش چیست ؟

طرح خشتی را می توان یکی از کهن ترین و اصیل ترین نقش های فرش ایرانی دانست. این طرح در فرش های کلاسیک ایرانی از زمان های بسیار دوری استفاده شده است. وازه خشت همانطور که می دانید چیزی شبیه به آجر های امروزی است که در کذشته با گل ساخته شده و در ساخت ابنیه به کار رفته است. با چیدن این خشت ها روی هم یک بنا کامل خواهد شد. در طرح فرش نیز چنین چیزی در طرح خشتی دیده می شود. در طرح خشتی متن فرش به وسیله قاب هایی منتظم یا غیر منتظم به بخش هایی جداگانه تقسیم می شود. درون این قاب ها نیز نقش های دیگری مانند نقوش افشان، گل های طبیعی، گلدان ها، حیوانات و ... به کار می رود. از معروف‌ترین نقش های آن می‌توان به قاب قرآنی، قاب بختیاری، قاب تصویری، قاب اسلیمی و … اشاره کرد.

طرح خشتی انواع بسیار مختلفی دارد. این طرح ابتدا در قالی های دستباف قدیمی با تراکم پایین بافته شده که نقش های ظریفی در آنها دیده نمی شود. اما در فرش های ماشینی جدید طرح های مدرن با نقش های بسیار ظریفی استفاده می شود. در فرش های ماشینی ریز بافت و دستباف گونه مانند فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه طرح های خشتی بسیار زیبایی به کار رفته است. فرش 1200 شانه تراکم 3600 و فرش 1500 شانه تراکم 4500 از پرفروش ترین فرش های ماشینی هستند که بافتی بسیار ظریف دارند.

طرح های پرفروش خشتی

فرش های خشتی تنوع بسیار بالایی در طرح و نقش دارند. از مشهور ترین طرح های خشتی در فرش کاشان می توان به طرح های زیر اشاره کرد.

  • فرش طرح خشتی کژال
  • فرش طرح خشتی باغ ارم
  • فرش طرح خشتی حوض نقره
  • فرش طرح خشتی خانه رویایی
  • فرش طرح خشتی ناردون
  • فرش طرح خشتی شکارگاه
  • فرش طرح خشتی آترین

این طرح ها در فرش های ماشینی از فرش 500 شانه تا فرش 1500 شانه بافته شده اند. تنوع بالای رنگ و نقش های واضح در فرش های ماشینی خشتی سبب شده ظاهری بسیار زیبا داشته باشند. طرح خشتی در گروه طرح های کلاسیک فرش قرار می گیرد. به همین دلیل این فرش برای استفاده در دکوراسیون های کلاسیک ایرانی بسیار مناسب است. استفاده از فرش خشتی اصالت و شکوه خاصی به فضا داده و جلوه ای خیره کننده را شکل می دهد.

خرید فرش طرح خشتی 

برای خرید فرش طرح خشتی ماشینی کاشان با طرح های جدید و کیفیت بسیار بالا بهترین گزینه فروشگاه قالی کاشان است. در مجموعه قالی کاشان انواع فرش کلاسیک و فرش فانتزی و مدرن به قیمت ارزان کارخانه قابل خرید است. کیفیت بالا در کنار قیمت ارزان تر و ارسال رایگان از ویژگی های این فروشگاه اینترنتی فرش است. 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی