فرش ماشینی کاشان

آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان

فرش ماشینی کاشان

آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان

در این وبلاگ شاهد مقالاتی در خصوص آموزش انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان با کمترین هزینه و به صورت مستقیم از کارخانه خواهید بود.

  • ۰
  • ۰

                               

فرش یکی از گران ترین کالاهای ست که وجود آن برای هر خانه ایرانی ضرورت دارد. وچنانچه به درستی انتخاب نشود هزینه ای که برای این کالا می کنید به هدر خواهد رفت. فرش های دستبافت بسیار گران هستند. ازطرفی فرش های ماشینی باکیفیت نیز از قیمت کمی برخوردار نیستند. لذا عده زیادی از افراد به سمت خرید فرش هایی می روند که قیمت پایین تری نسبت به سایر فرش های ماشینی دارند. که اصطلاحا به این فرش ها فرش ارزان می گویند.

در این مقاله شما را با ویژگی های فرش های ارزان ماشینی آشنا خواهیم کرد. قبل از هر توضیحی لازم است بدانید یک فرش ماشینی خوب و باکیفیت چه فرشی ست.

ویژگی های فرش ماشینی مرغوب

فرش های ماشینی از نظر کیفیت و مرغوبیت دارای انواع مختلفی هستند. اما به طور کلی می توان گفت فرش باکیفیت فرشی ست که با نخ مرغوب بافته می شود و دارای شانه و تراکم بالایی است. . طبیعتا فرش هایی با این خصوصیت دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر فرش های ماشینی هستند.

 مرغوبترین نخی که برای بافت این فرش ها استفاده می شود نخ اکریلیک هیت ست شده است. از طرفی با افزایش شانه فرش و تراکم فرش کیفیت فرش نیز افزایش می یابد. فرش های 1500شانه با تراکم 4500 نسبت به فرش های 700 شانه با تراکم 2550 کیفیت بیشتری دارند. این فرش ها از نظر اندازه و نقشه و سایر معیارهایی که نشان دهنده کیفیت فرش است. هیچ گونه عیب و ایرادی ندارند. از طرفی دستگاه های بافنده این فرش ها نیز قیمت بیشتری دارند.

ویژگی های فرش ماشینی ارزان

با توجه به اطلاعاتی که از یک فرش ماشینی با کیفیت پیدا کردیم. اکنون می دانیم که قیمت یک فرش به چه عواملی بستگی دارد. اولین عامل در قیمت یک فرش نخ مورداستفاده برای بافت فرش است. فرش هایی که با نخ های پلاستیک یا پلی استر بافته می شوند. قیمت ارزان تری دارند. این نخ ها ارزان تر هستند. چون تولید راحتتری دارند و رنگپذیری بیشترو سریع تری هم نسبت به سایر نخ ها دارند. این نخ ها معمولا از مواد بازیافتی تولید می شوند.

نکته مهم اینجاست که فرش هایی که با این الیاف بافته می شوند. درست است که ارزانتر هستند اما دوام و کیفیت پایین تری هم دارند. و پس از مدتی که مورد استفاده قرار گرفتند. زیبایی خود را ازدست می دهند. در بسیاری از موارد در اثر شستشو ممکن است تغییر شکل دهند. یا الیاف آن ها در اثرپاخوردن کوبیده شده و یا دچار ساییدگی و گاها پارگی شوند.

از عوامل دیگری که تعیین کننده قیمت در فرش ماشینی ست. تعدا شانه و تراکم فرش است. طبیعتا لازمه تولید فرش های با شانه و تراکم بالا استفاده از نخ باکیفیت است. فرش هایی که دارای شانه وتراکم پایین هستند. قیمت کمتری نسبت به فرش های تراکم بالا خواهند داشت.

 عامل مهم دیگردرجه فرش است. فرش های ماشینی از نظرکیفیت دارای درجه بندی هستند. بسیاری از فرش هایی که با نخ مرغوب و شانه وتراکم بالا تولید می شوند. ممکن است از نظر معیارهای تخصصی در فرش جزو فرش های ارزان محسوب شوند. که در بین تولیدکنندگان فرش با عنوان درجه فرش معروف هستند. از این معیارها می توان به مشکل در نقشه و هم اندازه نبودن قسمت های فرش و سطح ناهموار و پریدگی نقشه اشاره نمود.

دستگاه های تولید گننده فرش ماشینی نیزدر قیمت فرش موثرند. طبیعی ست که دستگاه هایی که فرش های با شانه و تراکم کم تولید می کنند نسبت به سایر دستگاه ها ارزان تر هستند.

فرش های گلیم و فریز و بی سی اف وشگی و شنل معمولا از نخ های پلی استر تولید می شوند. این فرش ها طبیعتا نسبت به فرش های اکریلیک قیمت پایین تری دارند. و جزو فرش های ارزان محسوب می شوند.

به طور کلی می توان گفت در خیلی از مواقع بخاطر گران بودن فرش های باکیفیت ممکن است به سمت خرید فرش های ارزان ترغیب شویم. اما باید این نکته را در نظر بگیریم که هیچ ارزانی بی علت نخواهد بود. چنانچه فرشی با قیمت ارزان تهیه کنید. مسلما بعد از مدتی مجبور به تعویض آن و هزینه مجدد خواهید بود. بنابراین بهترین تصمیم انتخاب فرش های با کیفیت خواهد بود.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی